"Bize Kalsa Tüm Oyunlarımızı PC'ye de Uyarlardık..." -Platinum Games

Platinum Games'i PC cephesinde daha sık görebiliriz!

 

11 Nisan 2017 video oyunları tarihinde çığır açan bir nokta olmayabilir, yaşanan olay milyonlarca oyuncuyu sokaklara dökmemiş de olabilir (çünkü Elder Scrolls VI'yı bekliyorlar). Fakat binlercesini mutlu ettiği kesin. Çünkü bu tarihte uzun zamandır beklenen nihayet gerçekleşti ve Bayonetta, PC oyuncuları ile resmen buluşmuş oldu (8-Bit'i saymıyoruz değil mi?).

Peki Bayonetta'nın "master race" ile tanışması neden bu kadar uzun sürdü? PC Gamer'ın Platinum Games ile yaptığı ufak söyleşiye bakılırsa bu pek de ellerinde olan bir şey değilmiş:

"PC, oyun pazarında çok büyük bir yere sahip ve bu kesinlikle göz ardı edilemez. Bunun farkındayız ve her zaman da böyle hissettik. Oyunlarımızı PC'ye uyarlama konusuna da her zaman pozitif yaklaştık. Fakat oyunlarımızın hangi platformlar için piyasaya çıkacağı ve hangi platformlara ağırlık vermemiz gerektiği gibi konularda kararı büyük ölçüde yayımcı şirketler verdi. Yani bu, bizim kendi başımıza karar alabildiğimiz bir konu değildi.

Fakat son zamanlarda bir çok üçüncü parti oyun yayımcısı, PC'nin görmezden gelinemeyeceğini anladı. Bu yüzden artık PC pazarında daha aktif olabileceğimize inanıyoruz."

Oyunlarının farklı sistemlere uyarlanması/port edilmesi sürecinde sıkıntılı zamanlar geçiren ekip, sahip oldukları yeni oyun motoru sayesinde aynı sıkıntılarla uğraşmayacaklarını ya da çok az uğraşacaklarını umut ediyor. Ki, burada önemli olan bu umudu dile getirirken PC'ye birkez daha göz kırpıyor olmaları.

"Bayonetta 1'i tamamen kendimiz geliştirdik ve Xbox 360 için optimize ettik. Ki, bu durum oyunun farklı platformlara uyarlanma sürecinde bazı sorunlara yol açtı. Oyunu Wii U'ya uyarlarken tekrar geri dönüp iç yapıda birçok değişiklik yapmamız gerekti. Fakat bu tecrübeden edindiklerimiz PC'ye daha yumuşak bir geçiş yapabilmemize yardımcı oldu. Şu anda kullandığımız motor, PC tabanlı ve farklı platformlarla çalışabilme fikri ile yapıldı. Yani ileride benzer problemler ile daha rahat başa çıkabileceğiz.

Söyleşinin sonlarına doğru karar kendilerine kalsa PC'ye daha da eğileceklerini yineleyen ekip, ileriki planlar için ise tahmin ettiğimiz reçeteyi verdi:

"Bize kalsa tüm oyunlarımızı PC'ye de uyarlarız. Fakat bu konu tamamen yayımcılara bağlı. Hala PC pazarına daha fazla eğilmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Eğer çabalarımız başarı ile sonuçlanırsa bu, PC'ye oyun geliştirme işini daha da çekici kılacaktır."

Kısaca "Bayonetta'yı PC'ye beklediniz, yaptık. Şimdi top sizde. Adamlara PC oyuncularının bizden oyun beklediğini kanıtlayın, işi tatlıya bağlayalım." diyorlar. Ki, oyuncular o topu Nier: Automata'nın içine düşerek gayet güzel göğüslediler bence (evet, biliyorum, faklı yayımcı).

PC için Steam üzerinden 11 Nisan'da piyasaya çıkan Bayonetta'yı 60 TL karşılığında satın alabilirsiniz. Bu arada bir de ufak hatırlarma: Eğer oyunu 25 Nisan'dan önce satın alırsanız Digital Deluxe Edition'a ücretsiz olarak sahip olabileceksiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum