Bloodstained, Kickstarter'da Vaat Ettiği Roguelike Modundan Vazgeçti

Hayranlar mutsuz

Bloodstained: Ritual of the Night, Kickstarter sayesinde hayata geçen oyunlardan biriydi ve Castlevania'nın babası Koji Igarashi (IGA) muhteşem bir metroidvania oyunuyla karşımıza çıkmıştı. Oyunu %100 bitirmek için 43 saatimi gömmüşüm resmen, gerçekten de yılın en iyi bağımsız oyunlarından biriydi ve türü sevenleri mest etmişti. Ufaktan hafızanızı tazeleyeyim, oyun kendisine 500 bin dolarlık bir hedef koymuş ve sonunda da 5.545.991 dolar gibi müthiş bir rakama ulaşmıştı.

Bu Kickstarter macerasının üzerinden beş yıl geçti, oyunun Stretch hedeflerinden biri de 5 milyon dolara varıldığında oyuna Roguelike modunun eklenecek olmasıydı. IGA bu hedefi 4 milyon dolara vardıklardında koymuş ve bir gün içerisinde bu miktara ulaşılmıştı. Sırf bu bile oyuncuların bu modu ne kadar istediğini gösteriyor aslında.

"Bu modda her seferinde yeni bir kaleyle karşılaşacak, tehlikeli ve devasa koridorlarını dolaşarak ganimet ve şöhret toplayacak, daha önce hiçbir Miriam'ın gitmediği yerlere gitmenin o tatmin edici hissini yaşayacaksınız. Kaleyi bitirip son boss'u öldürdüğünüzdeyse oyun size rasgele yaratılan o kalenin kodunu verecek ve bunu arkadaşlarınızla paylaşabileceksiniz" diyordu vaatte.

IGA dün Kickstarter kampanyasına güncelleme geçti ve bu modu yapamayacaklarını, çünkü oyunu geliştirirken hazırladıkları kodun bu tür bir oynanış ile uyumlu olmadığını açıkladı. "Bu modu çoğunuzun heyecanla beklediğini biliyoruz ve planladığımız gibi gerçekleştiremediğimiz için de üzgünüz" diyor kendisi. Oyuna bunun yerine ücretsiz olarak Randomizer isminde bir mod eklenecekmiş. Hikaye moduna başlamadan önce, o oyuna rasgele unsurlar katacak şekilde sekiz farklı parametreyi değiştirebileceksiniz. Örneğin ışınlanma odalarının yerleri değişecek, sandıklardan düşen eşyalar rasgele hale gelebilecek, hikaye hedefini de belirleyebileceksiniz. Pek de ahım şahım bir şey değil yani.

IGA'nın bu açıklaması oyuna bağış yapan oyuncuları mutsuz etmeye yetti tabii ki. Mesela biri "keşke bu hedefin iptal edilmesine şaşırabilseydim, açıklamadan anladığım kadarıyla zaten hiçbir zaman bu sözünüzü tutma niyetiniz olmamış bile" derken, bir diğeri de "oyun kodunun bu modla uyumsuz olması çok ilginç, özellikle de söz konusu parasal hedefe oyunun yapımı başlamadan önce ulaştığınızı düşünürken" demiş. Haksız da sayılmazlar.

Bu yeni mod yeni bir oynanabilir karakter açacak olan Zangetsu güncellemesiyle birlikte yayınlanacak ama tarihi henüz belli değil.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum