PUBG'nin yaratıcısı Brendan 'PlayerUnknown' Greene ve Vlambeer'in kurucularından Rami Ismail geçtiğimiz ay İspanya'daki geliştirici konferansı Gamelab'e katılmışlardı. GamesIndustry.biz sitesi ikilinin konferanstaki konuşmalarını haberleştirmiş ve bu haberden de bir kez daha anlıyoruz ki her ne kadar oyun geliştiriciliği çoğu oyuncunun hayallerini süsleyen bir meslek olsa da, karşı karşıya gelinen ve katlanılması gereken 'belli bir kitle' işin tüm tadını tuzunu kaçırabiliyor. Toksik oyunculardan bahsediyorum.
Brendan Greene, PUBG ile ilgili olarak yaşadığı sıkıntıları, aldığı tehditleri net biçimde anlatmış bu söyleşide. "İnsanlar fikirlerini söylemeyi seviyor. Kızımın tecavüze uğramasını dileyenler de oldu, benim yavaş yavaş yanarak ölmemi görmeyi umduklarını söyleyenler de. Bunu yapanlar da herkese açık Facebook hesaplarını, kendi resimlerini kullanan kişiler... Mesela aralarında web tasarımcısı olmak isteyen, tasarım işi yürüten biri vardı ve bana Twitter üzerinden küfür ediyordu." diyor Greene.
Klavye delikanlısı tabir ettiğimiz insanların bu davranışlarının ne kadar sinir bozucu olabileceğini düşünebiliyor musunuz? Siz ortaya bir ürün çıkarmaya çalışıyorsunuz ve sabah akşam size bunun için küfreden insanları okumak zorunda kalıyorsunuz.
"Bana gösterilen nefret tepkileri inanılmaz. Bunları görmezden gelmek zorundayım... Çevrimiçi olarak neler paylaştığıma çok dikkat ediyorum ve genelde tüm detaylarımı da gizli tutuyorum... Bunun ardındaki düşünceyi de anlayamıyorum. İnsanlar neden bunu yapıyor? Neden bunun normal olduğunu düşünüyorlar?"
Rami Ismail de kendisine bir keresinde anonim biri tarafından evinin giriş kapısının fotoğrafının yollandığını söylüyor. Düşünsenize, biri sizi tehdit ediyor ve "nerede yaşadığını biliyorum, burnunun dibindeyim" mesajı veriyor.
Bu toksik davranışların geliştiricilerin cesaretini kırdığı da bir gerçek, Greene PUBG Corporation'ın aldığı geribildirimlerin olumsuzluğundan ve "oyunu düzeltin lan gerzekler" gibi negatif yorumlara olumlu biçimde cevap vermenin zorluğundan da bahsetmiş.
"Erangel'i yeniden tasarlarken harita sızdırılmıştı. Bu bizim kendi aramızda kullandığımız test haritalarından biriydi ve internet çılgına döndü. "Erangel'i mahvettiniz! Ne yaptığınızı bilmiyorsunuz! Boktan tasarımcılarsınız!" mesajları aldık. Tasarım ekibi bundan ciddi olarak etkilendi, moralleri çok bozuldu ve bu benim de çok canımı sıktı. DayZ geliştirme ekibinde arkadaşlarım var, onlar da aynı şeyi yaşıyorlar. Oyuna yüreklerini koyuyorlar ve sonra da tekmelerin hedefli oluyorlar."
Tüm bunları okuyup da empati yapmamak mümkün değil ancak geliştiricilerin karşı karşıya kaldıkları bu kitlenin de değişebileceğini hiç sanmıyorum.
Yapımcıların suçu ne tekamacı para kazanmak olan ve hiçbir sanatsal kaygısı olmayan yapımcılar hayattan zevk almayı bilmeyenlerin isteklerine yanıt veriyorlar.