Oyun dünyası ciddi bir metamorfoz sürecinden geçiyor. Yeni nesle merhaba dediğimiz 2020 yılı içerisinde oyuncular olarak bizlerin de tercihleri ve davranışları bir hayli değişti. Hatta Newzoo'nun verilerine göre oyuncular geçtiğimiz yıl aldıkları oyunların yüzde 91'ini dijital platformlar üzerinden sipariş etti.
2019 yılında bu rakamın yüzde 79 olduğunu belirtmekte de fayda var. Daha önce yaptığımız haberde bu yıl oyun dünyasının, sinema ve spor sektörlerinin toplamından güçlü olduğunu da sizlerle paylaşmıştık. Ortaya çıkan 174.9 milyar dolarlık hacmin 158 milyar doları direkt olarak dijital ortamlardan gelmiş.
Dikkat çekici nokta ise 158 milyar dolarlık dijital harcamanın kalemleri. En iyi yılını geçiren mobil platformlar ile birlikte bu yıl boyunca oyuncular olarak toplamda 128.6 milyar dolarımızı sadece oyun içi pazarları kullanarak harcamışız. Yani sadece 29.4 milyar dolarlık bir dijital oyun satışı gerçekleşmiş durumda.
Konsol dünyasında da bu artışın gözlemlendiğini ifade edelim. Özellikle sıkı koleksiyoncu kitlesi ile bilinen konsol dünyasının sadece yüzde 28'i bu yıl boyunca fiziksel kopyaları tercih etmiş.