Oyun Endüstrisi, Spor Ve Sinema Sektörünün Toplam Hacmini Geçti

Kral öldü, yaşasın yeni kral!

COVID-19 salgınından en az hasarla çıkan sektörlerden birinin oyun endüstrisi olduğunu söylemek mümkün. Evet, yıl içerisinde pek çok erteleme ve hayal kırıklıklığı yaşamış olabiliriz fakat bu durum bizi oyunlara küstürmedi. Öyle ki, evde kaldığımız süre boyunca bol bol oyun oynadık ve pek çok mecranın kendi rekorlarını kırdığını gördük.

Tabii ki bu etki, devasa bir tepkiyi de beraberinde getirdi. Son dönemlerin en karlı yılını geride bırakan oyun endüstrisinin seneyi 197.9 milyar dolar gibi dudak uçuklatan bir hacim ile bitirmesi bekleniyor. International Data Corporation'ın verilerine göre bu yıl endüstri yüzde 20 oranında büyüyerek yeni bir rekora imza atmış.

Nintendo Switch'in devam eden popülaritesi, PlayStation 5 ve Xbox Series X'in çıkışı gibi önemli kilometre taşları bu büyümeye ivme kazandıran detaylar arasında. Fakat en büyük artış mobil platformlarda gerçekleşmiş. Mobil oyunların gelirlerinde tam yüzde 25'lik bir yükseliş gözlemlenerek yıl sonu tahminleri 87.7 milyar dolara çıkartılmış.

Pandemi sürecinden etkilenen spor ve film endüstrisi ise bu yıl ciddi düşüşler yaşadı. Toplamda 175 milyar dolarlık bir hacme sahip olan ikili ilk kez oyun sektörünün arkasında kaldı.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum