Yıllardır Hissettirmediği Kadar Yeni Hissettirecek Bir Call of Duty; Ghosts

Yeni nesil ve gerçekten yeni bir CoD var karşımızda bu sefer.

Merakla beklenen yeni nesil Call of Duty: Ghosts’a dair ilk bilgiler açıklandı ve serinin yıllardır geçirdiği en büyükdeğişimlere bu oyunla şahit olacağımız artık gayet açık.

Yeni oyun günümüze yakın bir modern zamanda saldırıya uğramış bir Amerika’da geçecek. Hikaye Syriana ve Traffic gibi filmlerden tanıdığımız Oscar ödüllü yazar Stephen Gaghan tarafından yazılıyor. Oynadığımız karakterler eskisi gibi devletin gücünü arkasına almış tam teşekküllü bir ordunun neferleri olmaktan ziyade daha umutsuz, birbirine duygusal açıdan daha bağlı vaziyette ve bu bizim de onlara daha çok bağlanmamızı sağlaması amaçlanan bir durum. Ayrıca ekibimizin yepyeni bir üyesi olarak köpeğimiz var ama kuçumuzla ne gibi bir etkileşimimiz olacağı ya da onu kontrol edip edemeyeceğimiz açıklanmadı.

Yine daha gariban durumda olmamızı destekleyecek şekilde diğer birçok FPSde yıllardır gördüğümüz eğilip köşelerden bakma ve yerde kayma özellikleri de oyuna eklenmiş olacak, sonuçta artık orduyu, tankları arkamıza alıp Rambo modunda koşturma lüksümüz yok.

Oyun Infinity Ward’ın göğsünü kabartan ama klasik CoD havasını yansıtmaktan geri kalmayan, daha yüksek poligon sayısı ve kenar yumuşatma teknolojisinesahip yepyeni bir motorla geliyor ve 60 FPSde akıcı ve detaylı bir görüntü sunma sözü veriyor. Duman gibi çeşitli çevre elementleriyle etkileşime geçmek yeni oyunda mümkün olacak. Ayrıca yapay zekânın da belli konularda gelişme sağladığını görebiliyoruz, su altı bölümünde üstlerine yüzmeniz durumunda kaçışan balıklar, doğal yaşam atmosferini oyuncuya yansıtmak adına özen gösterilen çevre detaylarına bir örnek.

cod-ghosts-galeri

Her ne kadar tek kişilik senaryo için güzel gelişmeler olsa da bunlar tabi ki bir CoD oyununu çokluoyuncu modlarına alışmış biz oyuncular için alınabilir kılmaya yetmeyecek, dolayısıyla multiplayer modunda da yeniliklere gidilmiş. En önemli ve oyun akışına en çok etki etme potansiyeline sahip yenilik, haritaların dinamik değişikliklere ev sahipliği yapacak olması. Ve işin inceliği bunların kimisinin oyuncular tarafından tetiklenip tuzak olarak kullanılabilecek olması. (Örnek olarak; bir kamyondaki tomrukları düşmanın kafasına düşürebilmek, bölümlerdeki su seviyelerinin değişmesi.) Ayrıca karakterlerimizin giysilerini değiştirip, özelleştirebileceğiz.

Xbox tanımında detayların açıklanmasının yanında Microsoft'a geçilen bir diğer kıyak da indirilebilir içeriklerin öncelikle Xbox platformunda çıkacak olması.

Henüz izlemediyseniz trailera mutlaka bakın.

GÜNCELLEME: Bir de yapımcı günlüğü tadında sahne arkası videomuz var. 

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum