Oyun dünyası son yıllarda "crunch" kültürünü sık sık tartışır oldu. Özellikle Rockstar gibi oyuncuların el üstünde tuttuğu markaların bu ekstra mesai kültürüne sahip olması, hem yapımcılar hem de oyuncular tarafından yoğun eleştiri almıştı. İşte bu "crunch kültürüne" ilginç bir destek de Callisto Protocol'ün yönetmeninden geldi.
Dead Space'in baş yapımcılarından olan Glen Schofield, aslında merakla beklenen Callisto Protocol'ün gelişim sürecine özel bir tweet paylaşmak istiyordu. Fakat bunu düşünerek yazdığı cümleler, Striking Distance Studios'da ciddi bir crunch kültürü olduğuna işaret edince ortalık bir anda karıştı.
Schofield, şimdilerde profilinde bulamayacağınız tweet'inde şu ifadeleri kullandı: "Oyun hakkında sadece etkinliklerde konuşuyorum. Kimse bizi zorlamasa da haftada 6-7 gün çalışıyoruz. Yorgunluk, bitkinlik ve Covid'e rağmen çalışıyoruz. Bug'lar, glitch'ler ve performans düzenlemeleri. Günde 12-15 saat. İşte oyunculuk bu. Çok çalışmak. Yapıyorsunuz çünkü bunu çok seviyorsunuz."
Aslında cümleleri şöyle bir kere daha okuduğunuzda sıkıntıyı net olarak anlayabiliyorsunuz. Fakat görünüşe göre Schofield tweet'i bir kez daha gözden geçirme şansı bulamamış. Pek çok kişinin "crunch kültürünü haklı çıkardığını" ileri sürdüğü bu ifadelerin ekran görüntüsü de alınmış durumda.
Tepkilerin ardından kısa sürede bir özür açıklaması yayınlayan yönetici, ekibiyle gurur duyduğunu ifade etmek isterken yanlış anlaşıldığını belirtiyor. Stüdyonun tutku ve yaratıcılığa önem verdiğini ifade eden Schofield, uzun mesai saatlerinin doğru olmadığını da sözlerine eklemiş.
Ticari bir ürünü üretme sürecinde yer almak ne zamandan beri oyunculuk oluyor? Nasıl daha fazla sömürürüm diye düşünen karar vericiler bunu meşru gibi göstermek için sınır tanımadan saçmalıyor.