Naughty Dog'un üzerinde çalıştığı ve tamamen çok oyuncu odaklı bir The Last of Us oyunu var bildiğiniz üzere. Oyunun ismi, cismi, içeriği henüz belli değil, ortamlarda The Last Of Us Multiplayer Game olarak biliniyor.
Dün Naughty Dog'un çoğunluğu QA'da görev yapan 25 çalışanıyla yolları ayırdığını yazmıştık. Bugünse söz konusu çok oyunculu oyunda baş parasallaştırma tasarımcısı olarak görev yapan Anders Howard'ın Naughty Dog'da geçirdiği 11 ayın ardından stüdyodan ayrıldığı ortaya çıktı. Howard, söz konusu oyunda oyun sistemleri tasarımı ve ürün liderliği görevlerini de yürütüyordu. Oyunun sıkıntıda olduğu haberleriyle bu ayrılık haberi birleşince ortaya çok da olumlu bir tablo çıkmıyor.
Anders Howard, Naughty Dog'a katılmadan önce Epic Games ve Ubisoft için çalışmıştı. Epic Games'teyken Fortnite'ın sistem tasarımcısıydı ve battle pass ve ilerleme sistemlerinin temellerini atmıştı. Yani bu konularda son derece tecrübeli ve başarılı bir isim.
İhtimallerden biri Howard'in Naughty Dog'a geçici bir süreyle alındığı ve yeni oyundaki görevini tamamladıktan sonra stüdyoyla işinin bittiği. Ancak böyle isimler genellikle kısa vadeli işler için yıllardır çalıştıkları stüdyoları bırakmıyorlar. Yani ortada bir anlaşmazlık veya başka bir şey olması daha olası. Howard'dan şimdiye kadar konuya dair bir açıklama yapılmadı, sadece Twitter biosunda "eski Naughty Dog çalışanı" yazıyor.
Eh, en azından işten çıkarılan bir tek ben değilmişim. Kendimi daha az yalnız hissettim.