Neden önemli yatırımcılar ve biliminsanları yapay zekaya karşı bizi uyarıyor?
Devamını okuMilitsioner
Yapım / Dağıtım: Tallboys
Gökyüzünde kocaman DEV totaliter bir polis olduğunu hayal edin. EVET KOCAMAN. Militsioner böyle bir oyun işte. Ve sıradan bir insan olarak bir gün tutuklanıyorsunuz. Tuhaf bir oyun gerçekten, seçenekler konusunda çok açık duruyor. Çevreyi araştırmak ve çevreyle etkileşime girmek üzerine kurulu. Her şeyi yapabilirsiniz, evet, dev polisi arkadaş edinmek de dahil buna. Ama hep izlendiğinizi unutmayın…
Nirvana Noir 2
Yapım: Feral Cat Den, Dağıtım: Fellow Traveller
Jazz sever misiniz? O zaman bu kozmik bas sizi alıp götürsün. Çifte hayat yaşayan karakterimizi, bu ayrık hayatı zor ve suç dolu bir maceranın içine sürüklüyor. Ve elbette… MÜZİK. Diyalog bazlı bir dedektiflik oyunu Nirvana Noir 2, Genesis Noir’ın devam oyunu oluyor kendisi. Tasarımı harika duruyor gerçekten. Topluluk fonlaması açılacak bu oyun için, haberiniz olsun. Ben de destek olmayı planlıyorum açıkçası.
Thank Goodness You’re Here
Yapım: Coal Supper, Dağıtım: Panic
Bu oyunu ilk gördüğümden beri FECİ merak ediyorum. Hayali bir Kuzey İngiltere kasabasında, saçma bir satıcıyız. Ne satıyoruz? Umrumda değil. Thank Goodness You’re Here bir komedi-platform oyunu. Bir sürü küçük çevre etkileşimi, ve mini oyun var içinde. Kuzey İngiltere’nin yerel kasabalarının klişeleri ve komiklikleri, Coal Supper’ın gözünden anlatılıyor.
Flock
Yapım: Hollow Ponds, Richard Hogg, Dağıtım: Annapurna Interactive
Yine görselliğiyle beni etkileyen oyunlardan biri oldu. El değmemiş bir doğa hayal edin ama… Biraz değişik. Mesela uçan koyunlar! Bir çeşit dinlendirici çobanlık simülatörü Flock. Uçan bir yaratığın sırtında yeni hayvanlar bulup onları kategorize ediyor, sonra onları sürüler halinde toplamaya çalışıyoruz. Uzay zoologu olmak için hiç geç değil. (2024 Bahar)
Kind Words 2
Yapım / Dağıtım: Popcannibal
Lo-fi dinleyip kafanızdaki dertleri dökebileceğiniz bir oyun mu? Evet, Kind Words bunu sağlıyordu zaten. Ama bu devam oyununda insanlarla etkileşime geçebileceğiniz koca bir şehir var. Ve bütün oyun iletişime geçmek üstüne kurulu, nasıl daha önce radarıma düşmemiş bilmiyorum. Kafeler, yıldızları izleyebileceğiniz parklar, bahçeler… Sosyal medya gibi ama like’lamak yok, selfie’ler yok, algoritma yok. Sadece siz, biz ve paylaşmak.
Hermit and Pig
Yapım / Dağıtım: Heavy Lunch Studio
Adı gibi bir oyun bu. Kendi halinde münzevi bir adam ve domuzu. Ve sıra tabanlı karşılaşmalar içeriyor. Evet. Aç bir köylü kapılarında belirince onu doyurmak için ona KOCAMAN bir mantar aramaya karar veren ikilinin hayatı birdenbire… Siz anladınız onu. Biraz Pokemon gibi dövüşler ama mesela, bir hamam böceğini yumruklayabilir misiniz? Hayır. Hamam böceğinin üstüne basılır. Öbür taraftan… İnsanlarla konuşmak da bir çeşit sıra tabanlı dövüş. Çünkü sen münzevi bir adamsın ve domuzun da hiç kibar değil. Gerçek hayat gibi yani.
Dome-King Cabbage
Yapım: Cobysoft Co., Dağıtım: HYPER REAL
Dome-King Cabbage bir görsel roman. Pokemon tarzı bir canavar toplama oyununun dünyasında geçtiğini iddia ediyor yapımcısı ama… Vallahi anlamak için görmeniz lazım. Çok farklı stilleri bir araya getiriyormuş gibi duruyor duyurusundan, bayağı saykodelik. İyi anlamda hem de. Yaratıcısı bu oyunu Japonya’da öğretmenlik yaparken, hayatından memnun olmadığı ve depresyonda olduğu bir dönemde yapmaya başlamış. Amacı, herkesi biraz hayallerinin peşinden gitmeye teşvik etmek.
Ultros
Yapım / Dağıtım: Hadoque
Metroidvaniamızı da alalım. Hotline Miami üzerinde çalışmış geliştiricilerden geliyor Ultros. Ve görselliği, neon ve renkli-Giger’imsi tasarımı beni çekti gerçekten. Ki benim özel olarak meraklı olduğum (ya da becerebildiğim) bir tür de değil iki boyutlu düzlemde boss pataklamak.. İçinde bulunduğumuz dünyadaki farklı bitkileri yiyerek ve beynimizdeki farklı anılara ulaşarak hem savaş stilimizi hem de dünyayla etkileşimimizi değiştirebiliyoruz. İlgi çekici bir konsept. (Şubat 13)
Loose Leaf
Yapım / Dağıtım: Kitfox Games
Evet çünkü neden çay cadısı olmak istemeyesiniz? Çay yapıyoruz. Evet. İçeriğini, ısısını, demlenme süresini belirleyerek çay yapıp servis ettiğimiz bir oyun. Tam bir simülasyon. Tabii elbette sabır da lazım, çünkü demlemek vakit alıyor. Ama öbür yandan çayları demlenirken müşterilerimize konuşmak, onların falına bakmak ve dertlerini dinlemek de dünyalar-arası bir çay evinin çaycısı olarak görevimiz elbette. Ve kim bilir, belki de herkesin ihtiyacı olan sadece sıcak bir yudum çaydır.
Holstin
Yapım / Dağıtım: Sonka
Bu oyun ilk gördüğümde de çok ilgimi çekmişti. Polonyalı ekibin karanlık ama bir o kadar da gündelik görsel tasarımı, bir psikolojik korku oyununa gerçekten çok gidiyor bence. Komünizm sonrası 90'lar Polonyasında geçiyor Holstin. Ve Lehçe seslendirmeler benim çok hoşuma gitti. Piksel tarzını farklı ve üç boyutlu kamera açılarıyla birlikte kullanmış olmaları da beni şaşırttı ve mutlu etti açıkçası. Çok merakla bekliyorum Holstin’i. (Demosu var!)
Oddada
Yapım: Sven Ahlgrimm, Mathilde Hoffmann, Dağıtım: Sven Ahlgrimm
Tek renk bir arka plana nazır, oyunun size sunduğu eşyalarla etkileşime geçip müzik yaptığımız bir oyun Oddada. Her oynayışımızda karşımıza farklı kombinasyonlarla çıkıyor bu müzik aletleri ve her oynayışımızda farklı müzikler yapıyoruz doğal olarak. Eğer istersek yaptığımız melodileri kaydedebileceğiz de. Kaset yapabileceğiz mesela. Yaptığımız şeyleri paylaşabileceğiz. (Meşhur da olabilecek miyiz?) Acayip bir konsept, işleyip işlemeyeceğini merak ettim gerçekten. (2024)
Cryptmaster
Yapım: Paul Hart, Lee Williams, Dağıtım: Akupara Games
Abi iki üç kelimeyle açıklayamayacağım çılgınlıkta oyunları çok seviyorum ama işte… Şimdi ben Cryptmaster’ı nasıl anlatacağım size?! Bir “kelime tamamlama” oyunu bu ama hızlı yazma falan yok. Mezarından yeni kalkmış bir karakterin bir şeylerin isimlerini hatırlamaya çalışmasına yardımcı oluyoruz. Sonrasında bu hatırladığımız kelimeler bize yol, su elektrik olarak geri dönüyor. Feci esprili bir oyun gibi duruyor, sonuçta kelimeler hakkında yalan söylemek elinizde. İngilizce bilmeniz lazım kesinlikle ama biliyorsanız üff, atın cebe. (2024)
Llamasoft: The Jeff Minter Story
Yapım / Dağıtım: Digital Eclipse
Jeff Minter’ın yaptığı acayip, bir o kadar da oyun dünyasına yön veren oyunların bir dokümantasyonu Llamasoft. İnteraktif bir belgesel aslında. Sheep in Space, Metagalactic Llamas… Abandonware’in, aslı ve hikayesi kaybolan dijital ürünlerin bu kadar büyük bir probleme dönüşmeye başladığı şu dönemlerde Digital Eclipse’in bu oyun tarihini koruma çabasını tebrik ediyorum. Lllamasoft’un içinde Jeff Minter’in oyunlarının bir kısmını da oynayabiliyorsunuz.
Drag Her!
Yapım / Dağıtım: Fighting Chance Games
Yalan söylemeyin hepiniz RuPaul’s Drag Race izlediniz, dökülün çabuk. Hayır, kabul, bu oyunun konseptine ben de anlam veremiyorum ama “Neden drag queenlerin bir dövüş oyunu olmasın?” sorusuna da bir cevabım yok açıkçası. Neden olmasın ki? Üstelik gerçekten (bir kısmını Drag Race’den tanıyacağınız) drag sanatçılarının karakter olarak oynandığı bir oyun Drag Her!. Yani… Bir dövüş oyunu ama “make it vogue”, anlatabiliyor muyum?
Braid Anniversary Edition
Yapım: Jonathan Blow, Dağıtım: Thekla
2009’da çıkan orijinal Braid’e aşina değilseniz hiç merak etmeyin, ikinci bir şansınız var şimdi. Braid, “öldüğünüzde” zamanı geri sarabildiğiniz bir bulmaca-platform oyunu. Fakat… gittiğiniz her dünyada geri sarılan zaman farklı davranıyor. Bu bir remaster elbette. Yeni animasyonlar, yeni sanat tasarımı… Ve oyunun içinde orijinal oyunun nasıl yapıldığı ile ilgili bir sürü mini-belgesel. (30 Nisan)
Open Roads
Yapım: Open Roads Team, Dağıtım: Annapurna Interactive
Kızıyla birlikte bir yolculuğa çıkan, dul bir anneyi anlatıyor Open Roads. Ailelerinin geçmişindeki sırları açığa çıkardığımız bu anne kız hikayesi duygu yoğunluklu oyunları seven arkadaşlar için bire bir. Beni çok açmıyor genellikle aile dramaları, açık konuşayım. Ama Open Roads güzel yazılmış gibi duruyor, gizemli hikayesi de cabası! (Şubat)
RESISTOR
Yapım: Long Way Home, Dağıtım: PQube
Arabalı RYO mu? Vallahi evet. Kendisi de ünlü bir yarışçı olan, babamızın ölümünden sonra araba yarışlarını bırakınca şehirden kovulmuş ana karakterimiz. Bir çeşit Açlık Oyunları’msı bir dünya var sanki elimizde. Ama annemizin sağlığı da kötüleşince, şehre geri dönebilmek ve ihtiyacı olan yardımı bulabilmek için yeniden yarışlara katılmaya başlıyoruz. Ama olay sadece birinci bitirmek değil, bir yandan aracımızla yaptığımız şovları müziğin temposuna uydurmamız gerek. Tabii öbür yandan da izleyicilerin kalbini kazanmalı, röportajlar vermeliyiz.
Home Safety Hotline
Yapım / Dağıtım: Night Signal Entertainment
Bu oyunun demosunu oynamıştım! Harika bir yazı tabanlı korku oyunu bu, durun anlatacağım. Siz bir ev haşeresi telefon hattında çalışıyorsunuz. Eski bir bilgisayarınız var, açıyorsunuz, düz bir ofis işi yahu. İnsanlar evlerinde çeşitli haşerelerle ilgili yaşadıkları dertlerle ilgili sizi arıyorlar, siz de onlara gerekli direktifleri veriyorsunuz. İşte efenim banyoda şöyle bir örümcek var, zehirli midir? Tavan arasını fare basmış, ne yapalım? Geçenlerde ölen amcamın ruhu ampul yiyen bir cin olarak geri döndü, onun yüzünden evde ışık açamıyoruz; nasıl def ederiz? …Bir dakika, ne?! (2024)
Janet DeMornay Is A Slumlord (and a witch)
Yapım / Dağıtım: Fuzzy Ghost
Bir korku oyunu daha. Üstelik ev kiralamayla ilgili. Harika, İstanbul’da herhangi bir gün kısacası. Evinizdeki sıradan problemlerle başlayan bu oyun gittikçe büyülü dünyalara kayıyor. Büyülüden kastım büyüleyici değil, bayağı BÜYÜ. Çünkü, ev sahibimiz bir cadı. Ve evin tadilatlarını kendisi yapmak konusunda çok ısrarcı. O nedenle işimizin büyük çoğunluğu evin büyülü dünyasında yolumuzu bulmaya çalışmak ve onun tuhaf eşyalarını kullanmayı öğrenmekle geçiyor. Komedi-korku seviyorsanız, bu tam sizlik. (2024)
The Mermaid’s Tongue
Yapım / Dağıtım: SFP Games
Bir dedektiflik mystery’si daha! Bir kaptan öldürüldü ve biz de ipuçlarını bulup bu gizemi çözeceğiz elbette. Bulmacalar ve çevreyi araştırmak, edindiğimiz bilgileri birbirine bağlayarak cinayeti çözmek bizim işimiz. 2024 (limited time demo)