2013 yılında ülkemize giriş yapan fakat istediğini bulamayan bir platform Deezer. Gün geçtikçe dijitalleşen müzik sektöründe vites yükselten firma, yıllar sonra Türkiye pazarına özel çözümleri ve fırsatları ile yeniden giriş yapıyor.
Deezer'ın bu kez dersine iyi çalıştığı ortada. Dijital lansmanda markanın Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye bölgesinin CEO'su olan Tarek Mounir'in paylaştığı detaylara göre Türkiye'deki dijital müzik pazarının değeri 54 milyon dolara ulaşmış. Ülkemizdeki e-ticaret sektörünün büyüklüğünün 10 milyarı aştığını belirten Mounir, dijital müzik pazarının daha da büyümeye açık olduğunu vurguladı.
Aslında Şubat 2020'den beri aramızda olan Deezer, bir süredir Türkiye'deki kullanıcıların uygulamayı kullanış biçimlerini analiz ediyor. Deezer'ın genellikle akıllı telefonlardan kullanıldığı ifade edilse de, karantina döneminde Akıllı Televizyonlar üzerindeki kullanımın da arttığının altı çizildi.
Temelinde Spotify ya da YouTube Müzik gibi bir dijital müzik dinleme/paylaşma platformu olan Deezer, sanatçılara vereceği desteği ön plana çıkarıyor. Fransa'da en çok kullanılan uygulama olmayı başaran markanın, dünya çapında da dördüncü sıradaki yerini koruduğu ifade edildi.
Doğan Music Company, Avrupa Müzik, Seyhan Müzik ve Pasaj gibi Türkiye'nin önde gelen markaları ile şimdiden anlaşan Deezer'ın Türkçe olarak 400.000 içerik sunacağı da toplantıda açıklanan verilerden biri oldu. Toplam müzik sayısının ise 56 milyonu aştığını belirtelim.
Deezer'ın Türkiye'ye özel çalma listeleri oluşturacağı da paylaşılan bilgiler arasında. Şimdilik bir adet editörü bulunan uygulama yakın zamanda bu sayıyı artırarak Türk kullanıcıların müzik zevklerine özel çalma listelerinin oluşturulması sağlanacak. Uygulamanın yenilikçi arayüzü de liste oluşturmayı veya listeden şarkı kaldırmayı oldukça kolay hale getirmiş.
Uygulamada hepimizin yakından tanıdığı Shazam'a benzer bir sistem de bulunuyor. Bu sayede müzikleri kolay şekilde tespit edebiliyorsunuz. Buna ek olarak Deezer'ı karanlık modda da kullanabiliyorsunuz.
Yeni kullanıcılara üç aylık Deezer Premium hediye edecek olan ekip, Turkcell'in Paycell sistemi ile anlaşıldığını da ifade etti.
Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu sürekli olarak vurgulayan Deezer, önümüzdeki günlerde sektördeki rekabeti artıracak gibi görünüyor.