Harley Quinn ve 40 Vigilantiler
Devamını okuXFire sitesi geçtiğimiz gün yayınladığı haberinde EA'in kendi içinde düzenlemiş olduğu toplantıda Battlefield 2042'nin başarısızlığını Halo Infinite'e ve COVID-19'a bağladığını yazmıştı. Bu haber elden ele dolaştı, "Battlefield 2042'nin suçlusu Halo Infinite'miş" düzeyine kadar indirgendi. Hatta Reddit'te "DICE ve EA, bu çöp oyun için kendilerinden başka herkesi suçluyorlar" diye başlıklar bile açıldı.
Ancak EA bu haberlerin üzerine açıklama yaptı ve toplantıda konuşulanların tonunun yanlış aktarıldığını söyledi.
"Bu hikayeler tartışmayı ve bağlamı doğru biçimde yansıtmıyor, orada yapılan şey Battlefield'ın çıkışına dair oldukça alçakgönüllü biçimde yapılan bir iç sohbetti" diyor EA iletişimden sorumlu başkan yardımcısı John Reseburg. "Konuşmanın amacı öğrendiğimiz şeyleri ve atacağımız adımları değerlendirmekti, dış faktörleri suçlamak değil"
Aslında EA daha önce de Battlefield 2042'nin olumsuz yorumlarını pandemi döneminde uzaktan çalışmanın zorluklarına, performans sıkıntılarına ve tasarım tercihlerine bağlamıştı. Ancak Halo Infinite'in isminin zikredilmiş olması yeni.
Xfire'ın doğrudan alıntı yapmayıp kendi yorumuyla aktardığı söyleme göre EA'in COO'su Laura Mille iki oyun arasındaki kıyaslamanın kendilerine lehine gelişmediğini çünkü Halo Infinite son derece cilalanmış bir oyunken Battlefield 2042'de hatalar olduğunu ve cilalanmış olmadığını söylemişti.
Halo Infinite'in Battlefield 2042'den yalnızca birkaç gün önce sürpriz biçimde çok oyunculu çıkış yapmasının, Battlefield 2042'nin çıkışına zarar verdiğini ifade etmiş Miele.
Birbirine yakın tarihte çıkan oyunların, birbirlerinin çıkışlarını etkilediği bir gerçek. Hatta bazı oyunlar bu durumlara düşmemek için çıkış tarihlerini değiştirebiliyorlar. Ancak Battlefield 2042'nin bu kadar olumsuz yorumlar almasının suçlusu elbette Halo Infinite değil ki EA de zaten bunu kabul etmiş durumda.