Geçtiğimiz hafta Steam'de Elden Ring'in minimum sistem gereksinimleri yayınlanmış, sonrasındaysa geri kaldırılmıştı. Oradaki özelliklere bakınca mesela oyunun en az 12 GB RAM gerektirdiği yazıyordu, öyle olunca da çoğu kişi bu yazılanların yanlışlıkla yazdığını, aslında Minimum değil de Önerilen sistem gereksinimlerinin böyle olacağını düşünmüştü.
Elden Ring, resmi PC gereksinimlerini yayınlayınca gördük ki hiç de hata falan yokmuş. Oyun Minimum olarak en az 12 GB RAM, Nvidia GTX 1060 veya AMD Radeon RX 580 ekran kartı istiyor.
Üstelik verilen görselde Minimum ve Önerilen konfigürasyonların hangi çözünürlükte, hangi FPS'yi vereceğine dair bir bilgi de bulunmuyor. Oyunu en azından 1080p/60fps oynamayı uman oyuncular bunun altında bir performans görürse bu pek de hoş olmaz.
Normalde FromSoftware oyunları hiç de böyle yüksek konfigürasyonlar gerektirmezdi ve kapladıkları yer de küçük olurdu. Örneğin son oyunlara bakacak olursak Dark Souls 3 (ki görsel olarak çok güzel bir oyundur) 4 GB RAM, GTX 750 Ti veya Radeon HD 7950 ekran kartı ve 20 GB yer isterken, Sekiro: Shadows Die Twice yine aynı konfigürasyonu kullanmış ve sadece HD alanını 25 GB'a çıkarmıştı.
Elden Ring PS4 ve Xbox One'a da çıkacak, hal böyle olunca PC'de bu kadar yüksek özellikler istemesi acaba optimizasyon sorunu mu var sorusunu sorduruyor.
Dip not olarak "bu özellikler çıkış günü için geçerlidir ve ileride güncellenebilir" demişler. Bu da yine akıllara aynı soruyu getiriyor, acaba PC için yeterli derecede optimizasyon edecek zamanı bulamadılar ve bu sorunun üstesinden ileride gelmeyi mi düşünüyorlar?
25 Şubat'a artık pek bir şey kalmadı, tüm bu soruların cevaplarını yakında alacağız.
mealen; 'optimizasyona zaman ayıramadık aşkolar!' demişler.