GDC 2019’da sahne alan Epic Games yetkilileri, sadece kendi mağazalarına çıkacak yeni oyunların tanıtımlarının yanı sıra Metro Exodus’un elde ettiği satış rakamlarından da bahsetti. Epic Games Store’a özel olarak yayınlanan oyunların mahvolmaya mahkûm olmadığını kanıtlamak isteyen ekip Exodus ile Last Light’ın satışlarını karşılaştırdı.
Paylaşılan bilgiye göre Exodus, Last Light’ın Steam’de elde ettiği satış adedinden 2.5 kat daha fazla sattı. Bununla birlikte net bir rakam verilmedi.
Tabii bu kıyaslama çok da doğru değil. Neden derseniz Last Light bundan 6 yıl önce, 2013’te çıkmıştı ve o zamanlar Steam’in kullanıcı sayısı bu kadar yüksek değildi. İnternetin derinliklerini karıştırdığımızda 2013 yılında Steam’deki kullanıcı sayısının 65 milyonu bulduğunu görüyoruz. 2018’deyse bu sayı 90 milyon kişiye ulaşmış durumda, ki bu da neredeyse yarı yarıya arttığı anlamına geliyor.
Ek olarak Metro: 2033 ve Last Light için Exodus kadar geniş bir tanıtım ve reklam kampanyası yapılmadığını da unutmamak gerek. Yani Exodus eğer Steam üzerinden yayınlansaydı belki de daha çok satacaktı.
Epic yetkililerinden Steve Allison, “Önemli olan hangi mağazada sattığınız değil, oyununuzun nasıl olduğu. Metro’nun başarısının ve Epic’in daha cömert kâr dağıtımının daha çok geliştiriciyi buna ikna edeceğine inanıyorum,” diyerek sözlerini tamamlamış.
Metro: Exodus’u hem dergi hem site için incelemiş ve oldukça sevmiştik. Açıkçası bu güzelim oyunu oynamak isteyen ama Epic Games Store’dan alışveriş yapmayı tercih etmeyen insanları 1 yıl beklemeye mahkûm etmeyi çok acımasızca bulduğumu söylemem gerek. İncelememizi okumak isterseniz kendisine buradan ulaşabilirsiniz.