Epic: 'PC Çapraz Platform Desteği Epic Store İçin Mecburi'

Space Marine 2, tartışmaları bir kez daha alevlendirdi

Warhammer 40,000: Space Marine 2, hayatına oldukça iyi bir başlangıç yaptı. Fakat oyuncular, Space Marine 2 ile birlikte gelen Epic Online Service zorunluluğundan pek memnun değil. Epic Store ve Steam üzerindeki bağlantıyı sağlayan bu sistem hakkında Focus Entertainment, "hesap açmanıza gerek yok" açıklamasını yapmıştı.

Geçtiğimiz gün Eurogamer ekibine konuşan Epic sözcüleri ise, çapraz platform desteğinin tüm oyunlar için zorunlu olduğunu söyledi.

"Çapraz platform desteği, Epic Games Store içerisindeki çoklu oyunculu oyunların tamamı için bir zorunluluk. Geliştiriciler, Social Overlay'i açabileceğiniz herhangi bir sistemi -buna Epic Online Service de dahil- kullanmakta özgür."

Yani Epic, çoklu oyunculu oyunlar için Epic Online Service'in zorunlu olmadığını ama buna benzer herhangi bir sistemin Epic Store'da listelenmek için gerekli olduğunu ifade ediyor. Ya çapraz platform, ya hiç anlayacağınız.

Henüz geçtiğimiz günlerde 1.0 versiyonuna kavuşan Satisfactory de bu sistemi kullanıyor.

YORUMLAR

Black Ops 6'nın Betası, Call of Duty Tarihine Geçti

Rekor kırmayı başarmış

Black Ops 6'nın Betası, Call of Duty Tarihine Geçti

Payday 3'ün Yönetmeni İstifa Etti

Starbreeze'de sular durulmuyor

Payday 3'ün Yönetmeni İstifa Etti

Payday serisinin kendisine has bir oyuncu kitlesi var. Haliyle bu grup uzun zaman Payday 3'ün çıkışını bekledi. Fakat oyunun ilk günlerinde yaşanan sorunlar, bug'lar ve diğer içerik sıkıntıları oyuncuları Payday 2'ye dönmeye yönetmişti. O günden beri de Payday 3, istediği başarıya ulaşamadı.

Geçtiğimiz gün Payday'in resmi Twitter hesabından yayınlanan açıklama ile faturanın oyunun yönetmeni olan Miodrag “Mio” Kovačević'e çıktığı netleşti. Resmi açıklamada "Mio'nun" yönetmenlik koltuğundan indiği ve projede tasarımcı olarak hayatına devam edeceği belirtildi.

Payday 3, bundan böyle baş geliştirici Andreas Penninger ve marka yöneticisi olan Almir Listo'ya emanet. Starbreeze, bu ikilinin gelecekteki güncellemelerin arkasındaki önemli isimler olduklarını ifade ediyor.

Bununla birlikte güncellemeler de Payday 3'ü pek istenen seviyeye çekememiş gibi. SteamDB verilerine göre oyunu Steam üzerinden son 24 saatte sadece 794 eş zamanlı oyuncu oynamış. Tabii Payday 3'ün Xbox Game Pass kütüphanesinde olduğunu hatırlatmakta da fayda var.

Steam Aileleri Betadan Çıkarak Resmen Hayata Geçti

Arkadaşlık neredeyse aile ile eştir - The Godfather

Steam Aileleri Betadan Çıkarak Resmen Hayata Geçti

Valve bir süredir betada olan Steam Aileleri özelliğini tüm kullanıcıların kullanımına açtığını duyurdu.

Steam Aile Paylaşımı ve Steam Aile Görünümü'nün yerini alan bu özelliği kullanmak eskisine nazaran daha kolay ve daha avantajlı, ama bir yandan da eskisine göre ufak bir dezavantajı da yok değil.

Steam, Steam Aileleri için şöyle diyor:

Bir Steam ailesine katıldığınızda, aile üyelerinizin paylaşılabilir tüm oyunlarına otomatik olarak erişim kazanırsınız ve onlar da sizin kütüphanenizdeki paylaşılabilir oyunlarınıza erişebilirler. Steam'e bir sonraki girişinizde bu yeni "aile kütüphanesi" sol sütunda oyun listenizin bir alt bölümü olarak görünecektir. Mevcut oyunlarınıza sahip olmaya devam edersiniz ve yeni bir oyun satın aldığınızda bu oyun koleksiyonunuzda görünür.

En iyi özellik ise, aile kütüphanenizdeki bir oyunu oynarken kendi kayıtlı oyunlarınızı oluşturabilecek, kendi Steam başarımlarınızı kazanabilecek, atölye dosyalarına ve daha fazlasına erişebilecek olmanızdır.

Aile paylaşımı, çevrimiçi olarak başka bir oyun oynuyor olsalar bile diğer aile üyelerinin kitaplıklarındaki oyunları oynamanıza olanak tanır. Aile kütüphanenizde bir oyunun birden fazla kopyası varsa o oyunu ailenin birden fazla üyesi aynı anda oynayabilir.

Aynı kütüphaneyi iki veya daha fazla kişinin aynı anda kullanabilmesi eskiden olmayan bir özellikti, mesela kardeşiniz sizin kütüphanenizdeki bir oyunu oynarken siz kütüphanenizi kullanamıyordunuz. Bunun değişmesi çok güzel oldu.

Sistemin önceki haline göre dezavantajı ise eskiden istediğimiz gibi ailelere gir çık yapabiliyor, farklı arkadaşlarımızın kütüphanelerini kullanabiliyorduk. Yeni sistemde ise bir aileye katılırken iyi düşünmeniz gerekiyor, çünkü aileden çıktığınızda veya çıkarıldığınızda 1 yıl boyunca başka bir aileye katılamıyor veya yeni aile kuramıyorsunuz. Ayrıca ailenizdeki biri bir oyundan ban yerse, siz de yemiş sayılıyorsunuz. Bu ikisine dikkat etmek gerekiyor.

Mortal Kombat'ın Devam Filmi Moon Knight Yazarına Emanet

Bu sefer gerçekten bir turnuva olur, olur değil mi?

Mortal Kombat'ın Devam Filmi Moon Knight Yazarına Emanet

Geçtiğimiz yılın belki de en büyük hayal kırıklığı Mortal Kombat filminden gelmişti. Warner Kardeşlerin HBO Max tanıtımı kapsamında sinemalarla aynı gün yayın servisi üzerinden de gösterilen film, oyun hayranlarını da sinema severleri de epey üzmüştü. Öyle ki adı Mortal Kombat olan bir filmde gerçek anlamda bir Mortal Kombat yoktu, turnuvaya gelemeden biten film genel anlamda hiç tatmin edici değildi. Ancak bu durum New Line'ı pek rahatsız etmemiş olacak ki devam filmi için hazırlıklar başlamış durumda. İlk olarak Deadline'ın duyurduğu habere göre yeni filmin senaryosunu Moon Knight'ın da senaristi olan Jeremy Slater kaleme alacak. 

Daha önce The Umbrella Academy'nin de başında yer alayan Slater için Mortal Kombat filmi farklı bir hava olacak gibi gözüküyor. Ed Boon ve John Tobias ikilisinin elinden çıkan efsanevi dövüş oyunu serisi Mortal Kombat daha önce 90'larda da beyaz perdeye uyarlanmış ancak yine hayal kırıklığıyla sonuçlanmıştı. İlk filmin kadrosunda Lewis Tan, Jessica McNamee ve Josh Lawson gibi isimler yer alıyordu. Ancak filmde akılda kalan tek karakter Sub-Zero idi. Belki yeni film büyük bir turnuvayla birlikte yeni nesil Scorpion-Sub Zero rekabetine de biraz daha ışık tutar ve en önemlisi Johnny Cage'i kadrosuna kadar da ilk filmin yaralarını bir nebze olsun sarmayı başarırı. Mortal Kombat 2 için henüz resmi bir vizyon tarihi açıklanmadı. 

Parolamı Unuttum