Evde Kal Kampanyaları Hayatta Kalma Oyunlarına Yaradı

Sanki gerçek hayat çok farklıymış gibi

Yaklaşık bir aydır evlerimizdeyiz, hem kendimizin, hem de sevdiklerimiz sağlığı için zorunlu haller dışında dışarı çıkmamaya özen gösteriyoruz. Bu durum daha uzunca bir süre devam edecek gibi ve bu gönüllü karantinada en çok başvurduğumuz zaman geçirme aracı da oyunlar.

Çevrimiçi dijital satış sitesi G2A'nın yayınladığı satış verilerine göre, bu dönemde özellikle de hayatta kalma oyunları aşırı derecede popüler hale gelmiş durumda. 2020'nin ilk çeyreğinde hayatta kalma oyunlarına gösterilen ilgi %75 oranında artmış. Yani sanki gerçek hayatta da bunun bir benzerini yapmıyormuşuz gibi oyunlarda da hayatta kalmaya çalışıyor oyuncular.

Pandemiyle ya da küresel salgın ve felaketlerle ilgilenen oyunların satışlarında da %200 civarında artış görülmüş. Bu oyunlar arasında Plague Inc, State of Decay ve The Division 2 gibi isimleri satabiliriz.

Yine benzer biçimde evlere kapanan spor sevdalıları da, spor açlıklarını çevrimiçi spor oyunlarıyla gidermeye çalışıyormuş. Özellikle de FIFA, F1 ve NBA gibi klasiklere gösterilen ilgi iki katına çıkmış. Hatta F1 2019 aramalarında %2332 artış kaydedilmiş ki bu cidden muazzam bir oran.

Yine bu dönemde Age of Empires 2 ve Worms Armageddon gibi 90'ların ve 2000'lerin zamana meydan okuyan klasiklerine gösterilen ilgi de bir hayli artmış.

YORUMLAR
Ghost AssassiN
20 Nisan 2020 17:54

Bethesda Game Studios  Heh, şimdi Fallout 76'yı oynamayın da göreyim sizi. :)

Parolamı Unuttum