Geçtiğimiz yılın son günlerine denk gelen çok güzel bir sürprizdi GRIS. Hem görsel diliyle, hem müzikleriyle, hem alt metinlerle dolu hikayesiyle uzun bir süre boyunca unutulmayacak bir deneyim sunmuştu. Oynayan pek çok kişinin ortak kanaati, bunun tam bir "sanat eseri" olarak değerlendirilebileceği yönündeydi. Fakat anlaşıldığı kadarıyla, bu sanat eseri herkes de aynı duygu ve düşünceleri uyandırmıyor.
Oyunun dağıtımcısı Devolver Digital; Facebook'un, GRIS'in tanıtımını "müstehcen" bularak, paylaşmayı reddettiğine ilişkin bir tweet attı:
Facebook rejected a GRIS launch trailer ad for this ‘sexually suggestive’ scene so this year is going great so far. pic.twitter.com/frVaYOXIHe
— Devolver Digital (@devolverdigital) 7 Ocak 2019
Devolver Digital'dan bir yetkilinin konuya ilişkin olarak yaptığı açıklama ise şu şekilde:
"Başvuruda bulunduk ve başvurumuzu, Facebook'ta çıplaklığa müsaade edilmediği gerekçesiyle reddettiler. İlk olarak, bu bir heykel, ikincisi, herhangi bir çıplaklık yok bu görüntüde, makul, mantıklı herhangi bir kişi bunu 'müstehcen içerik' olarak değerlendiremez."
Ne dersiniz, sizce de Facebook işi abartmamış mı?