Far Cry 6'nın Esin Kaynağı Küba Gerillalarıymış

Bu açıklamalar tepki alacak mı bakalım?

Far Cry 6'nın dünya prömiyeri yapıldıktan sonra oyunla ilgili yayınlanan bilgilerin de sayısı artmaya başladı. Oyunun hikaye yönetmeni Navid Khavari, ubisoft.com'daki soru cevap kısmında oyunun esin kaynağı olarak Küba'yı gösterdi ve oyuna hazırlık yapmak için geliştirme ekibinin bu ülkeyi ziyaret ettiğini de söyledi.

"Bir devrim hikayesi anlatmak istedik, bir devrim hikayesi anlatacağınız zaman aslında gerilla savaşları hakkında konuşmuş oluyorsunuz. Gerilla savaşları hakkında konuşmak isterseniz, Küba'ya gitmelisiniz" diyor Khavari.

"Orada ekibimle birlikte yaklaşık bir ay geçirdim, tüm adayı dolaştım. Çok sayıda etkileyici insanla tanıştık, müziği ve kültürü deneyimledik ve gerçek eski gerillalarla da tanıştık. Çıkış noktamız da buydu, çünkü oyunun geçtiği Yara adası için sadece günümüzde geçen bir gerilla devrimi hikayesi anlatmayı değil, geçmiş zamana saplanıp kalmış bir adanın hikayesini anlatmak istedik; oyuncular kendilerini sanki 1960'lardan kalma canlı bir kartpostalın içinde gibi hissedecekler."

Kvahari, sinematik fragmanda gördüğümüz olayların 'oyundan ayrı' olduğunu, ama Castillo'nun oğlunun önemli bir rol üstlenmdiğini de söylüyor. "Anton ülkenin yönetiminden sorumlu ve halkını esir ederek aslında doğru şeyi yaptığına inanıyor. Böyle birini alıp, bunu 13 yaşındaki bir çocukla birleştirdiğiniz de ortaya karmaşık dinamikler çıkıyor" demiş Khavari.

Yine de daha şimdiden oyundaki diktatörü Giancarlo Esposito'nun canlandırıyor olmasına karşı yükselen sesler olduğunu da hatırlatayım. Esposito'nun oyunculuk yeteneği tartışılmaz, ama özellikle de Küba'dan esinlenilen bir oyunda bu rol için Latin Amerikalı bir isim seçilmemiş olması bazı eleştirileri de beraberinde getirmiş.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum