Final Fantasy 15 hikaye anlatımı bakımından oyuncuların damağında buruk bir tat bırakmıştı, çünkü bazı kısımları tamamlanmamış hissettiriyordu ve hikayenin de bağlanması ve toparlanması ana oyundan yıllar sonra piyasaya çıkan DLC bölümleriyle olmuştu. Final Fantasy 16 ise bu hataya düşmeyecek ve hikayeyi tek başına eksiksiz biçimde anlatacak.
Final Fantasy 16'nın yapımcısı Naoki Yoshida, "önemli olan tek şey başlangıçtan bitişe kadar eksiksiz bir hikaye anlatmaktı ve sanırım ki bunu başardık. Bunu sağlamak için sadece ara sahneler bile 11 saatin üzerinde sürecek ve hepsi de oyuna kesintisiz biçimde entegre olacak ve gerçek zamanlı olarak oyun içi motoruyla oynatılacak" diyor.
"Örneğin bir Final Fantasy 8 ara sahnesinde bir karakterin bir hareket yaptığını görür ama oyunda bu hareketi yapamadığını fark ederdiniz. Final Fantasy 16'yı geliştirirken odaklandığımız şeylerden biri de buydu; Clive'ın oyun içinde yapamayacağı bir şeyi ara sahnelere de koymak istemedik. Ara sahnelerde karakterlerin harika şeyler yaptığını görüp "vay canına" deyip de oyunda bunları yapamadığınızı görmek... Bundan nefret ediyoruz."
Final Fantasy 16'nın yayınlanan ilk bakış yazılarında bu ara sahne olayları oldukça övülmüş, ara sahnelerin oyuna ne kadar iyi yedirildiği anlatılmış. Ayrıca oyunun grafiks ve ses anlamında da PlayStation 5'in gücünü çok iyi kullandığı da yazılanlar arasında.
Final Fantasy 16, 22 Haziran 2023'te PlayStation 5 için çıkacak.
"stop wasting my time" modu yaparlar buna da o zaman.
ff X'daki gibi yarım saat summon sinematiği izlemek istemez kimse!