Forspoken'ı inceleme fırsatı bulan sevgili Sabri Erkan Sabancı, oyuna 5.5 notu verirken eksiler köşesine hikayenin oldukça klişe olduğunu not etmişti. Star Wars: Rogue One gibi, yeni serinin diğer filmlerine görece, daha fazla sevilen bir işe imza atan Gary Whitta'nın bu kadar klişe bir hikayeyi nasıl yazdığı ise merak konusu olmuştu.
Üstünden bu yükü atmak isteyen Whitta, Forspoken hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Alanah Pearce'ın Video Game Writing 101 serisine konuk olan ünlü yazar, aslında hikayenin orijinalinden uzak olduğunu ifade etti.
Square Enix'in yaklaşık 6 yıl önce kapısını çaldığını öne süren Whitta, Forspoken fikrinin ilk olarak o gün konuşulduğunu söylüyor. Stüdyo, yazardan bir dünya ve mitoloji yaratması için yardım istemiş. Whitta'nın ortaya çıkardığı işi oldukça beğenen Square Enix, kendisine projenin baş yazarlık koltuğunu teklif etmiş.
Whitta ve ekibinin ortaya çıkardığı hikaye ise birkaç ay sonra değiştirilmiş. Yazara göre stüdyo bir süre sonra hikayenin tamamen yenilenmesini ve şu anki haline getirilmesini istemiş. Yani Frey'in bu büyülü dünyaya ışınlanma hikayesi fikri, bu kararın ardından ortaya çıkmış.
Gary Whitta, projedeki katkısının detaylarını paylaşmamış. Fakat röportajda kullandığı ifadelere göre oyunun son halindeki diyaloglar kendisine ait değil. Aynı zamanda Athea adının da Whitta'dan çıktığını öğrenmiş durumdayız.