"Bilgisayar oyunu" kavramı 1970'lerden beri hızlı bir gelişme geçirdi ve başlardaki Pac-man veya Super Mario gibi basit görünümlü biçimler, zaman içinde karmaşık toplumsal gerçeklikleri yansıtan veya sorgulayan kapsamlı dünya tasarımlarına dönüştü. Artık bilgisayar oyunları, yepyeni bir sanatsal ifade alanı...
Bilgisayar oyunlarının oyun diliyle politik potansiyellerini nasıl geliştirdiğini inceleyen Games and Politics sergisi San Francisco, Bükreş ve Sao Paulo’dan sonra Studio-X’e konuk oluyor. Bu akşam (22 Şubat) kapılarını açan sergi 16 Mart tarihine kadar ziyaret edebilecek.
Goethe-Institut’un Karlsruhe Sanat ve Medya Merkezi (ZKM) işbirliği ile geliştirdiği gezici sergi boyunca çeşitli konuşmalar ve atölyeler de olacak. Atölyelerin yürütücülüğünü Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG) üstlenecek. Güncel toplumsal sorunları işleyen 16’sı aktif şekilde deneyimlenebilecek 18 bilgisayar oyununun sergilendiği Games and Politics, politik anlamda iddialı bu bilgisayar oyunları üzerinden, kategorinin olanaklarını ve sınırlarını araştırıyor ve bir yandan da eğlence endüstrisi içinde muhalif bir duruş yansıtıyor. Sergi, bilgisayar oyununu siyasal, toplumsal ve sanatsal bir mecra olarak sunarken şu soruyu da soruyor: Bir bilgisayar oyunu politik potansiyelini oyun dilinden kopmadan nasıl geliştirebilir?
Sergi, diğerinin üstünlüğüne dayanan marjinalleşmiş durumlara odaklanıyor. Örneğin Sunset güvencesiz çalışma koşullarını, Perfect Woman toplumsal cinsiyet meselelerini, This War of Mine silahlı çatışmaların sonuçlarını, Yellow Umbrella totaliter sistem karşıtı devrimleri, Escape from Woomera ise göçmen ve mültecilerin gördüğü muameleyi bir şekilde deneyimleme olanağı yaratıyor.
Sergide yer alan oyunlar:
Madrid (Gonzalo Frasca, 2004)
The Cat and the Coup (Peter Brinson ve Kurosh ValaNejad, 2011)
Papers, Please (Lucas Pope, 2013)
Democracy 3 (C.P. Harris, 2013)
Perfect Woman (Peter Lu & Lea Schönfelder, 2014)
Killbox (Joseph DeLappe – Malath Abbas, Tom deMajo ve Biome Collective, 2016’dan Albert Elwin ile işbirliği içinde)
Unmanned (Molleindustria ve No Media Kings, 2012)
Phone Story (Molleindustria, 2011)
This War of Mine (11 bit studios, 2014)
Orwell (Osmotic Studios, 2016), Yellow Umbrella (Awesapp, 2014)
Coming Out Simulator (Nicky Case, 2014)
Dys4ia (Anna Anthropy, 2012)
TouchTone (Mike Boxleiter & Greg Wohlwend, 2015)
Sunset (Auriea Harvey & Michaël Samyn, Tale of Tales, 2015)
Yellow Umbrella (Awesapp, 2014)
The Westport Independent (Coffee Stain Studios, 2016)
1378 (km) (Jens M. Stober, 2010)*
Escape from Woomera (The Escape From Woomera Collective, 2004)*
*Oynanamayan Oyunlar
Etkinlik Tarihleri:
1 Mart Cuma, 19:00-21:00
Killbox’ın geliştiricisi Joseph De Lappe ile sohbet
Mekan: Studio-X
2 Mart Cumartesi, 10:00-18:00
Joseph De Lappe ile atölye çalışması
Sadece davetiyeyle katılım
Mekan: Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı
07 Mart Perşembe, 19:00
Panel: Art Games and Game Art – Sanat Oyunları ve Oyun Sanatı
Katılımcılar:
Güven Çatak (BUG Lab Yöneticisi)
Altuğ Işığan (Akademisyen)
Diğdem Sezen (Akademisyen)
Semih Bertuğ Benim (Oyun Geliştirici)
Mekan: Studio-X
16-17 Mart Cumartesi-Pazar
36-saatlik Game Jam
Sadece davetiyeyle katılım
Mekan: Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı
Tuğbek'in objektifinden sergi açılışından kareler ise şöyle: