Dünyanın en önemli oyun etkinliklerinden biri olan Game Developers Conference, yani Oyun Geliştirici Konferansı normalde iki hafta sonra San Francisco da başlayacaktı ama işler bir anda değişiverdi. Corona virüsü salgınının tüm dünyada hızlı biçimde yayılması, toplu katılım etkinliklerini de bir bir vurmaya başladı.
Microsoft, Sony, Epic Games, Activision, Amazon, Electronic Arts, Kojima Productions gibi son derece önemli isimler teker teker etkinliğe katılmayacaklarını açıkladılar ve nihayet organizasyon komitesinden resmi açıklama geldi ve GDC 2020 belirsiz bir tarihe ertelendi. Bu büyük firmalar da elbette erteleme kararından bir nebze de olsa etkileniyorlar, ama durum bağımsız gelişticiler için çok daha fena. Arkalarında mali gücü yüksek büyük firmalar bulunmayan bağımsız geliştiricilerin çoğu organizasyon için önceden seyahat ve konaklama amacıyla ciddi ödemeler ve rezervasyonlar yaptırdığından oldukça zor duruma düştüler. İşin parasal yanı bir tarafa, etkinliği kaçırmanın getirdiği fırsat kaybı da söz konusu.
Bağımsız geliştiricilere bu konuda yardımcı olmak adına çeşitli girişimler başlatıldı, bunların en önemlisi de WINGS Interactive, gamedev.world ve yayıncıların ortak girişimiyle kurulan GDC Relief Fund, yani GDC Yardım Fonu. Fonda şimdiye kadar ihtiyacı olan geliştiricilere dağıtılmak üzere 75 bin doların üzerinde bir para toplandı.
gamedev.world direktörü, aynı zamanda kendisi de oyun geliştiricisi olan Rami Ismail, "GDC çoğu bağımsız geliştirici son derece önemli bir etkinlik. Öyle bir etkinlik ki bu stüdyolar sahip oldukları tüm parayı buna yatırabiliyorlar. Erteleme yüzünden parasız kaldılar, bu yüzden bu durumdan en çok etkilenen onlar. Sadece para kaybetmekle kalmadılar, fırsatı da kaçırdılar. Hem paraları gitti, hem de bu paranın yaratmış olduğu fırsatı da kaybetmiş oldular" diyor.
Polygon'un röportajında bu isimlerden birini görüyoruz, Hindistan'da kurulmuş olan Holy Cow Productions'ın dört geliştiricisi oyunları Mystic Pillars'ı Indie Megabooth'ta sergilemek ve dünyaya tanıtmak için GDC 2020'ye katılmaya karar vermişler. Uçuş ve diğer harcamalar için 6000$ civarı para harcayan stüdyonun harcamaları için iade alıp alamayacağı belirsiz ama en kötüsü de oyunun çıkış tarihini GDC 2020'de desteklenecek şekilde ayarlamış olmaları.
Ismail, "San Francisco'ya yılda bir kez gitmek bile çok pahalı. Yılda iki kez gitmek çoğu kişi için bir seçenek dahi değil." diyor.
Kurulan bu yardım fonu bağımsız stüdyoların yükünü bir nebze de olsa hafifletecek ama herkese yardım etme imkanı olmadığından GDC 2020'nin ertelenişi çoğu bağımsız stüdyoyu zor durumda bırakacak.