Harley Quinn ve 40 Vigilantiler
Devamını okuAramızda oyun içi satın alımlar konusuyla kafayı bozmuşlar olabilir (isim verip rencide etmek istemiyorum, misal ben). Fakat görülen o ki ABD’li oyuncuların bu konuyla hiç derdi yok, aksine hallerinden gayet memnun gibiler.
GamesIndustry.biz tarafından paylaşılan haberde Comscore tarafından hazırlanan 2024 State of Gaming Report'tan bazı istatistiklere yer veriliyor.
Buna göre, ABD’de 18 yaş üzerindeki nüfusun %62’si oyun oynamaktaymış. Bu grubun %49’u milenyallerden oluşurken Z kuşağı ise %13’lük bir pay alıyor bu gruptan.
Rapora göre, oyuncuların %77’den fazlası birden fazla platformda oyun oynuyorlar. Bu grubun üçte birinden fazlası konsol, PC ve mobil kombinasyonu yaptıklarını belirtmişler.
Z Kuşağının yaklaşık %86’sı, milenyallerin de %80’i e-spor mücadelelerini izlediklerini söylerken, Z kuşağının %53’ü, milenyallerin %61’i bu mücadelelerde bizzat yer aldıklarını ifade etmişler.
ABD’li oyun severler geçtiğimiz yıl oyun siteleri ve uygulamalarında 45 milyar saat harcamışlar.
Ve başlangıçta belirttiğimiz gibi ABD’li oyuncuların %82’si geçtiğimiz yıl en az 1 defa oyun içi satın alım yapmışlar. Rapora göre bu satın alımlar "freemium" olarak adlandırılan, ücretsiz olarak sunulup sonrasında oyun içi satışlarla kendini finanse eden oyunlarda yapılan işlemler. Ama ortada böyle bir verinin olması, normal şartlarda zaten ciddi bir meblağ ödeyerek satın aldığımız oyunlarda da oyun içi satışlar için kapıyı fazlasıyla aralıyor.
Hal böyleyken stüdyolar böyle ballı bir gelir kapısından vazgeçmek istemezler tabii, sonuçta fazlasıyla müşterisi bulunuyor. Umarım bu durum ileride sürekli para harcamanız gereken oyunların piyasayı domine etmesi sonucunu doğurmaz.
Bu müşterilere hitap eden oyunlar geliştirilmesine bir şey diyemem, sonuçta herkes farklı farklı tercihlere sahip olabiliyor. Fakat en azından bizim gibi oyunculara da bir alan bıraksalar fena olmaz diye düşünüyorum, siz ne dersiniz?