Ghost of Tsushima'da Neden Kilitlenme Yok Sorusuna Cevap Geldi

Gerçek samuray hedefe kilitlenmez

Ghost of Tsushima oyun basınından ve oyunculardan oldukça iyi yorumlar aldı, bu jenerasyonun güzel oyunlarından biri olduğuna hiç şüphe yok. Oyuna dair yöneltilen eleştirilerden, daha doğrusu 'olsaydı daha güzel olmaz mıydı?' diye sorulan sorulardan bir tanesi de hedefe kilitlenme mekaniğiyle ilgiliydi. Özellikle son dönemde bu mekaniğe oldukça alıştık biliyorsunuz, hangi düşmana saldıracağımızı seçmek, kamerayı daha rahat kullanabilmek için hedefe kilitlenmek bu tür oyunlarda oyuncuya büyük bir rahatlık sağlıyor normalde.

Oyunun hikaye yönetmeni Nate Fox, bu sorular karşısında ufak bir açıklama yapmayı uygun görmüş. Bu özelliği kasıtlı olarak oyuna eklemediklerini söyleyen Fox, oyun için araştırma yaptıkları esnada çok sayıda samuray filmi izleyip savaşçıların hareketlerini ve stillerini analiz ettiklerini, dikkatlerini çeken en önemli noktalardan birinin de samurayların bir grup rakiple savaşırken hızlıca bir hedeften diğerine geçen tarzda savaştıkları olduğunu söylüyor. Fox, oyuna hedefe kilitlenme mekaniği ekselerdi oyuncuların üzerlerine saldıran düşman gruplarıyla savaşırken aynı havayı yaşayamayacaklarını, bunun yerine tek tek düşmanlara odaklanıp oyunun yaratmaya çalıştığı atmosferi ıskalayacaklarını söylüyor.

Aslında bu şekilde düşününce mantıklı bir açıklama olduğunu söyleyebiliriz, sonuçta adamların yaratmak istediği atmosferi onlardan iyi bilecek halimiz yok :)

Fox ayrıca bu mekaniği eklerlerse, oyuncuların etkili biçimde düşmanlarla savaşabilmesinin de olumsuz etkileneceğini, çünkü oyunun çoğunlukla çok sayıda düşmanla aynı anda savaşmaya dayandığını da eklemiş. Bu açıklamalardan da ileride de yamayla da olsa bu mekaniğin oyuna eklenmesinin düşünülmediğini söyleyebiliriz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum