Türk oyun sektöründe uzun bir süredir eksikliğini hissettiğimiz ve bizi bir araya getirecek sektörel bir kaynağa ihtiyaç duyuyorduk. Bu ihtiyacımıza yanıt vermek için ülkemizin önde gelen oyun dergileri ve oyun siteleri GoodGamers'ı oluşturdu! GoodGamers'ın kadrosundaki her bir isim de bizden biri. Hepsi de gerçekten iyi oyuncular üstelik :).
Ülkemizde oyun medyası denince akla ilk gelen isimlerden olan Oyungezer, Merlinin Kazanı, Level, Bölümsonu Canavarı, Fragtist, IGN Türkiye ve Karıkoca Gaming'in ortak girişimi olan GoodGamers, Türk oyun medyasının kendi iç iletişimini ve ortak hareket etme kültürünü bir alışkanlığa dönüştürmek istiyor. Ülkemizin en deneyimli kadrosu, bu amaçla birlikte yola çıkıyor.
O yukarıda bahsettiğimiz tecrübeli ve iyi oyunculardan oluşan kurucu kadroyu da artık bir hayli merak etmişsinizdir diye düşünüyorum Oyungezerler. Peki, çıkarıyorum ağzımdan baklayı! GoodGamers'ın kurucu kadrosunda Serpil Ulutürk, Tuğbek Ölek, Murat Oktay, Kürşat Zaman, Mesut Çevik, Yusuf Canpolat, İlker Karaş ve Burak Akmenek yer alıyor. GoodGamers'ın yazı işleri müdürü ise Aytun Çelebi. Deneyimli isimler derken abartmadığımı da görmüş oldunuz sevgili Oyungezerler. Her biri yıllarını Türk oyuncusuna adamış insanlardan bahsediyoruz.
GoodGamers ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olmak için aşağıdaki yazıyı da hemencecik okuyabilirsiniz Oyungezerler!
"Türkiye’de video oyunlarının tarihini hatırlamak için ilk bakılması gereken yer, oyun içerikli dergiler olsa gerek. Oyun konsollarının ve oyun kartuşlarının ülkemize girdiği günden itibaren oyun dergileri de onlara eşlik etti. Video oyunlarının henüz yaygınlaşmadığı 80’li yılların ilk yarısından itibaren sektörün önce oluşması sonra da gelişmesinin öncülerinden biri oldu Türkiye’de oyun medyası.
Elbette yıllar içinde oyun sektörüyle birlikte oyun medyası da büyüdü, çeşitlendi, yeni platformlara ve üyelere kavuştu. Mecralarımız oyunlarla birlikte dijitalleşti, daha geniş kitlelere hitap eder oldu. Oyun medyası daima sektörünün ihtiyaçlarına cevap vermeye çalıştı.
SEKTÖRE AÇILAN PORTAL
GoodGamers.biz, bu ihtiyaçlardan uzun süredir görmezden geldiğimiz birisi olan sektörel haberler ve sektör içi iletişim eksikliğine çözüm olmak için, oyun medyasının duayen üyelerinin işbirliğiyle kuruldu. Son yıllarda sektörde yaşanan yükselişle birlikte bu ihtiyaç da çoktan hissedilir olmuştu. Ama böylesine önemli bir sorumluluğu üstlenmek için yıllarını bu sektöre vermiş isimlerin bir araya gelmesi gerekiyordu. Yıllarca her biri kendi mecrasından oyunculara seslenen ve video oyunları konusunda sayısız içeriğe imza atan usta kalemler GoodGamers çatısı altında buluştu.
“Haber, haberciler tarafında yapılır” düsturuyla, oyun sektörünün hem küresel hem de yerel gelişmelerini her yönüyle ele alacak olan GoodGamers.biz, Türk oyun sektörünü anlamaya ve yeni işbirlikleri için fikir edinmeye çalışan herkese yönelik bir rehber niteliği de taşıyacak. Bu amaçla içeriği hem Türkçe hem de İngilizce olarak hazırlanacak.
KİM BU “.BİZ?”
Türkiye’nin önde gelen oyun medyaları Bölümsonu Canavarı, Fragtist, IGN Türkiye, Karıkoca Gaming, Level, Merlinin Kazanı ve Oyungezer’in ortak girişimi olan GoodGamers, Türk oyun medyasının kendi iç iletişimini ve ortak hareket etme kültürünü de yerleşik hale getirmeyi hedefliyor. Çıkar çatışmalarının değil, oyun sektörünün ihtiyaçlarının sürüklediği bir gündemle hareket edecek olan bu yeni sektörel mecra, günlük haberleri kadar özel dosya konularıyla da sektör aktörlerinin “sık kullanılanlar”ı arasına girecek.
Sektörü geliştirme ve sektör içi iletişimi güçlendirme amacına paralel olarak GoodGamers.biz, kâr amacı gütmeyen bir platform olarak kurgulandı. Bu sebeple sitenin ziyaretçileri hiçbir zaman bir reklâmla, sponsorlu içerikle ya da advertorial çalışmasıyla karşılaşmayacak.
NE OKUYACAĞIZ?
GoodGamers, oyun endüstrisini her yönüyle görme hedefi taşıyor, bu nedenle sektörün farklı dallarında uzman isimlere analizlerini ve öngörülerini paylaşmak üzere sayfalarını açacak. Platformun kurucuları da fikir yazıları ve değerlendirmeleriyle sitenin doğal editörleri olacak. Röportajlar, dosya konuları, pazar araştırmaları ve fikir yazılarıyla içeriği şekillenecek olan GoodGamers, haftalık bültenleri ve sosyal medya postlarıyla da gündemin takipçisi olacak. LinkedIn ve Facebook grup sayfaları ayrıca ilginç tartışma konularının gündeme geleceği platformlar olarak kullanılacak."