Kurduğu iş birlikleriyle oyun ekosistemine katkı sağlayan Google, üçüncü kez İstanbul’da oyun dünyasının önemli isimlerini bir araya getirdi. Google ve Deconstructor of Fun birlikteliğiyle gerçekleşen etkinlik, oyun sektöründeki şirketlerin küresel büyümeyi hızlandırmalarına ve oyunun geleceğine öncülük etmelerine yardımcı olmak amacıyla bir günlük hibrit bir etkinlik deneyimi sunmak üzere tasarlandı. 17 oturum ve 28 konuşmacıyla gerçekleşen “Think Games Istanbul” etkinliğinde katılımcılar; üst düzey stratejileri, Google oyun dünyasındaki son yenilikleri deneyimleme fırsatı elde ettiler.
Türkiye’den ve 27 farklı ülkeden 500’ün üzerinde davetlinin katıldığı, 700’ten fazla kişinin de çevrimiçi takip ettiği etkinlikte aralarında Deconstructor of Fun ve Kurucusu Michail Katkoff, Eric Kress, Alpagut Çilingir, Tomi Huttula, Affan Butt, Andy Zhong, Elena Grigorian, Kasım Zorlu, Jamie Berger, Jen Donahoe, Rina Onur, John Wright, Javier Barnes ve Laura Taranto gibi sektörün önde gelen isimleri konuşmacı olarak yer aldı.
Google Türkiye Uygulama, Oyun ve Perakende Lideri Alpagut Çilingir, 740 aktif oyun girişimi, 12 oyun sektörü odaklı kuluçka merkezi ve 21 oyun sektörü odaklı hızlandırma merkezi bulunduran Türkiye’nin oyun dünyasındaki konumunu sağlamlaştırdığını söyleyerek oyun dünyasındaki son küresel gelişmelerle ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Yapılan araştırmalara göre dünyada 2022’de pandemi etkisinin tamamen bitmesiyle küçülme yaşayan oyun sektörü 2023 yılı itibariyle yüzde 0.6 oranda artış 184 trilyon dolara ulaşarak tekrar büyüme eğilimine geçti. Bu artış yüzde 5.2 PC ve yüzde 1.9 oranında konsol oyunlarından kaynaklanırken tüm endüstrinin yüzde 49’luk kısmını kapsayan mobil oyunlar 1.6 oranında küçüldü. Bugün, oyun sektörünün farklı bir biçimde büyüdüğünü görüyoruz. Oyun reklam gelirlerinin ve abonelik tabanlı oyunların artış gösterdiği, yeni hit oyunlar üretmenin ve zamanla artan rekabet içerisinde öne çıkmanın zorlaştığı bu dönemde popüler oyun türleri içerisinde farklı mekaniklerden yararlanan oyunlar başarı elde etmeye başladı. Bunun yanı sıra hem reklam hem de oyun içi satın alımlarla desteklenen, hibrit casual oyunlar 2023 boyunca yüzde 30’luk büyüme elde etti. Dolayısıyla bu dönemde yeni modelleri keşfetmenin, gelir modellerini çeşitlemenin ve oyunları hibrit düzende oynanabilir yapmanın sektörün yeni dinamiği haline geldiğini söyleyebiliriz. Özellikle bu dönemde esnek iş ve gelir modellerini hayata geçirmenin, gelişen teknolojilerin verimli kullanımının ve kullanıcı gizlilik tercihlerine saygılı olmanın önem kazanacağını öngörüyoruz. Google Türkiye olarak biz de tüm araçlarımız, iş birliklerimiz ve gerçekleştirdiğimiz projelerle Türkiye’deki oyun sektörünün büyümesine destek oluyoruz. ”
Think Games İstanbul Etkinliği’nde sektöre dair içgörüler, oyun dünyasının değişen dinamikleri ve geleceğe dair öngörüler paylaşıldı. Konuşmacılar tarafından oyun dünyasının bugünkü dinamiklerine değinilirken, sürekli değişen ortamda sektör oyuncularının ne gibi önlemler alabileceği ve dikkat etmeleri gereken konular da konuşuldu.
Etkinlikte Google Global Küresel Çözümler Ortak Lideri Katie Funk ve Google Ürün Yönetimi Direktörü Belinda Langner, yapay zeka destekli mobil oyunlarda büyüme üzerine konuştular. Google Global Uygulama Reklamları Ürün Lideri Rachel Weinberger ve Google Yazılım Mühendisi Di Wang sürekli değişen gizlilik ekosistemi hakkında konuşma yaparken, Google Kıdemli Ürün Yöneticisi Jennifer Lui de yüksek performans elde etmenin ipuçlarını paylaştı. Google Ürün Yöneticisi Amit Pande ise sürdürülebilir büyüme yolunda yaratıcı mükemmellik üzerine konuşurken, Google Ortaklık Geliştirme Yöneticisi Robbie Hopkins ve Google Stratejik Ortaklık Geliştirme Yöneticisi Romain Mardot, Google Play ile küresel büyüme konusundaki gelişmeleri aktardılar. Etkinliğin son oturumundaysa Google Uygulamalar ve Oyun Ortaklıkları Lideri Fatma Güngör Okutan geliştirilen oyunları kazançlı hale getirmek üzere neler yapılabileceğinden bahsetti.