Şehir Efsaneleri - Mortal Kombat'ın Gizli Karakteri: Ermac

Yanlışlıkla karakter yaratmak

Efsaneler serimizin en yeni konuğu, Nisan ayında yeni oyunu ile karşımıza çıkan Mortal Kombat oluyor. Çıktığı an itibari ile Atari salonlarının dolup taşmasına, ESRB’nin kurulmasına ve “Fatality” kelimesinin hayatımıza girmesine sebep olan Mortal Kombat, kendi içerisinde pek çok gizeme de sahip.

Bugün sizlere orijinal oyundan ve oyuncularının ilk kez karşılaştığı gizemlerden birinden bahsedeceğiz: Ermac…


Takvimler 1987 yılını gösterdiğinde Capcom’un Street Fighter oyunu kendi türünü yaratmış, 2D Beat’em up oyunların miadının dolmaya başladığını kanıtlamıştı. 1991 yılında hayatımıza giren Street Fighter 2 ise tüm şüpheleri silerek kimilerinin hala oynamaya devam ettiği bir oyun haline gelmişti. Bu durum o dönemler “High Impact Football” adlı bir oyun üzerinde çalışan Ed Boon’un dikkatini çekmiş ve Street Fighter’ın yapamadığını yapmak istemişti.

1992 yılında önce Arcade versiyonu tanıtılan Mortal Kombat; agresif yapısı, motion capture karakterleri ve tabi ki şiddet dolu Fatality’leri ile herkesin dikkatini çekmeyi başarmıştı. Döneminin tüm ev konsollarına portlanan oyun, içerisindeki gizemler ile teneffüs sohbetlerinin ana konusu oluyordu.

Oyunun bazı bölümlerinde oyuncuların karşısına çıkan yeşil ceketli bir “Ninja”, “Beni yenmek için önce yerimi bulmalısın” mesajı ile herkesin kanını dondurmayı başarmıştı. O dönemde böyle sürprizlere hazırlıklı olmayan oyuncular bu karakterin “Reptile” olduğunu öğrenmiş ve pek çok kez kendisini yenmeyi başarmıştı.

Fakat olayın ardından -aşağıda görebileceğiniz- Electronic Gaming Monthly’ye gönderilen bir mektup, ortaya kırmızı renkte başka bir “Ninjanın” oyunun içerisinde olduğu iddiasını atıyordu. Reptile’a ulaşmak için aylar harcayan oyuncular bu sefer henüz adı bilinmeyen bu “kırmızı ninjanın” peşine düştü.

İlk kanıtlar oyunun debug menüsünde bulunan kelimelerden geliyordu. Reptile Battles, Goro Wins gibi istatistiklerin tutulduğu bu ekranın en altında “Ermacs” kelimesi dikkat çekmiş ve kırmızı ninjanın isminin Ermac olduğu düşünülmüştü.

Her efsanemizde olduğu gibi Ermac’a ulaşmak da kolay olmayacaktı. Scorpion’un ve Sub Zero’nun özelliklerini aynı anda kullandığı söylenen karakterimiz ile dövüşmek için Scorpion’un hareket setini yalayıp yutmuş olmanız gerekiyordu. Mortal Kombat tarihinin en acımasız efsanesi sizden Scorpion ile her dövüşte flawless victory almanızı istiyor, dövüşlerin sonunda ise Fatality atmanız gerekiyordu.

Kısacası her karakteri –evet buna Reptile da dahil- hasar almadan yenmeniz ve dövüşü Fatality ile tamamlamanız isteniyordu.

Bu neredeyse imkansız görevi tamamlayan oldu mu bilmiyoruz, fakat Ermac efsanesi hakkındaki gerçeği size açıklayabiliriz. Öncelikle debug menüsündeki Ermac ibaresinden başlayalım. Ed Boon bunun kelimenin açılımının “Error Macro” olduğunu aylar sonra dile getirmişti. Boon bunu kendisi için tasarlamış ve oyun içerisindeki bug’ların önüne geçen minik bir yazılım olduğunu belirtmişti.

Peki ama oyun içerisinde kırmızı ninjayı gören yüzlerce kişi ya da basılı fotoğraflara ne demeli? Aslında bunun da çok basit bir açıklaması var. Bu durum Mortal Kombat’ın motion capture teknolojisini kullanmasından kaynaklanıyor. Aktörler çoğu zaman yeşil ekranın daha iyi algılayabilmesi adına kırmızı kostümler giymek zorunda kalıyormuş. Henüz kesin olmasa da bu durumun “kırmızı Ninja” karşılaşmalarında rol oynadığı söyleniyor.

Öte yandan dönemin Mortal Kombat yapımcısı oyuncuların Ermac tutkusuna kayıtsız kalamayarak Ultimate Mortal Kombat 3 ile kırmızı ninjayı hayatımıza sokmuştu. Ermac o günden beri serinin önemli parçalarından biri haline gelmiş durumda.

Uzun süredir “gizemli” havasından çok fazla şey kaybeden Mortal Kombat serisi, çoğu zaman eski oyunların bu ilgi çekici tarzını yakalayamamasından ötürü yargılanıyor. Fakat internetin artık parmaklarımızın ucunda olması bu tarz gizemlerin kendi efsanelerini yaratmasının önüne geçiyor.

Bu arada, orijinal Scorpion’u Ed Boon’un seslendirdiğini biliyor muydunuz?:)

YORUMLAR

Apex Legends'ın Yeni Efsanesi, Banglore'un Kardeşi Mi?

Wattson nerede sevgili Respawn?

Apex Legends'ın Yeni Efsanesi, Banglore'un Kardeşi Mi?

Oyun Tarihinde Bu Hafta: 27 Mayıs - 2 Haziran

Kel suikastçilerin haftası

Oyun Tarihinde Bu Hafta: 27 Mayıs - 2 Haziran

Afrika sıcaklarının adım adım ülkemize giriş yaptığı bu günlerde, Pazartesi sabahlarınızın neşesi olan “Oyun Tarihinde Bu Hafta” yazı dizimiz içinizi soğutmaya geldi.

Her hafta olduğu gibi bu hafta da geçmişe gidecek, oyun tarihini etkileyen oyunlara ve çıkış tarihlerine yakından bakacağız.

Bu sefer ilk durağımız 1 Haziran 2004 oluyor. Bir dönemlerin underrated oyunlarından olan ve ancak yıllar sonra değeri bilinen The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay bu tarihte hayatımıza giriş yapıyor.  FPS kameraya sahip olsa da silahlı çatışmayı arka planda tutup, gizlilik ve aksiyon öğelerini ön plana çıkaran EFBB, kendisine kült bir hayran kitlesi oluşturmayı başarmıştı. İkinci oyunu ile ilk oyunun başarısına erişemese de Chronicles of Riddick serisinin gönüllerde ayrı bir yeri vardır diyebiliriz.


İkinci durağımızdaysa aksiyon-gizlilik temasını kurucularından Hitman var. 31 Mayıs 2006 tarihinde PC, Xbox 360 ve Xbox üzerinde çıkış yapan Hitman: Blood Money, "suikast işini en iyi biz yapar" temasıyla Riddick’e selam çakmayı da ihmal etmiyor. Tanıtım kampanyaları tam bir cehenneme dönen Blood Money, reklamın iyisi kötüsü olmaz sözünün de canlı kanıtı gibi. Buna rağmen Eidos, 2.1 milyon kopya sattığını açıklamıştı. Eleştirmenlerden ve oyunculardan tam not alan oyun, serinin en sevilen oyunlarından biri olmayı başarmıştı.

29 Mayıs 2007 tarihinde Amerika topraklarında çıkış yapan Forza Motorsport 2, şimdilerde yarış oyunları dünyasının devine dönüşen serinin temellerini oluşturmaya başlamıştı. Washington merkezli Turn 10 Studios adında bir stüdyo tarafından üretilen seri, o dönemler bol bol araba patlatma içeren yarış oyunlarının tam aksi yönüne gitmeyi hedeflemişti. Tamamen simülasyon ve gerçeklik odaklı olan Forza Motorsport 2, oyunculara gerçek dünyada bulunan pistlerin asfaltlarına çıkma imkanı tanıyordu. Bire bir modellenmiş araçlar ile herkesin gönlünü fetheden oyun, serinin en yüksek puanlara sahip oyunları arasında.

Microsoft’un Crackdown 3 ile yapmak istediği “her yer yıkılacak” mekaniği, aslında yıllar önce yapılmış ve oldukça başarılı olmuştu. Evet, hepinizin de tahmin ettiği gibi 2 Haziran 2008 çıkışlı Red Faction: Guerilla’dan bahsediyorum. Geomod 2.0 motoru ile her yapının yıkılmasını sağlayan Volition ekibi, çok sevilen oyunu güzel de bir hikaye ile süslemişti. Alec Mason’ı canlandırdığımız oyun çok sevilmiş, yıllar sonra gelen bir remastered versiyonu ile de tekrar hayatımıza girmişti.

Parolamı Unuttum