God of War'dan İlk Hikaye ve Oynanış Detayları

Artık biraz daha bilgimiz var

Sony’nin harika geçen E3 2016 konferansının açılış oyunu God of War’dan ilk bilgiler geldi.

Oyunun yönetmeni Cory Barlog’un PlayStation kanalına yaptığı açıklamalardan ve kapalı kapılar ardındaki uzun E3 demosunu izleyenlerden gelen derleme detaylar şu şekilde:

(Kaçıranları ilk önce God of War'un E3 demosuna alalım.)

  • Ekip en başından beri her şeyi çöpe atıp seriyi en baştan inşa etmek istemiş. Çalışan tüm şeyler bulunup yeni oyuna geçirilmiş, fakat bunlardan Kratos’un yeni haline uymayanları da çıkarılmış.
  • İskandinav mitolojisinden önce bir sürü farklı mitoloji denenmiş.
  • Seçilen dönem vikinglerin olduğu dönem değil. Vikinglerden önce göç çağı ve ondan önce de göç öncesi çağ vardı. Vikinglere göre bu dönemde tanrılar insanlarla birlikte dünyada yer alıyordu.
  • Kratos ve oğlu herkesin düşman olduğu bir dünyada. Kratos’un oğlu ikili arasında yerel dili bilen tek kişi. Örnek olarak demodaki troll’ün konuşmalarını oğlu anlasa da Kratos anlamıyor. Bu sayede ikili arasında farklı bir dinamik yakalanmış.
  • Kratos’un yeni seslendirmeni Christopher Judge.
  • Kratos yine bildiğimiz Kratos. Sadece daha yaşlı ve hayata daha farklı bir gözden bakıyor. Aynı oyunun yönetmeni Barlog gibi.
  • Kratos küçük bir insanla uğraşmanın zorluklarını çekiyor. Bilgilerini oğluna aktarmak için kızgınlığını dizginlemesi gerektiğinden dolayı siniri bozuk bir durumda.
  • Oyunda RYO öğeleri ve ilerleyişi olacak. Şu aşamada bunların nasıl işleyeceği tam olarak belli değil.
  • Gizli toplanabilirler ve eşya yaratma sistemi bulunacak.
  • Demoda gördüğümüz baltanın bir hikayesi var. Oyundaki hikaye de farklı farklı karakterlere bağlanan bir hikaye olacak.
  • Silahı değiştirmek kasıtlı bir tercih olmuş, çünkü artık oyunun yeni bir oynanış yapısı var. Uzun yapım süreci içerisinde oynanış da değişikliklere uğramış.
  • Geliştirici ekip Kratos’un oğlunun ismini açıklamaya hazır değil.
  • Tüm hikaye öğretme üzerine kurulu ve bu da oynanış için çok önemli. Tüm oyun boyunca Kratos, oğluna çeşitli yollarla bir şeyler öğretiyor olacak. Aynı zamanda oğlumuzla etkileşime geçebilmeye ayrılmış bir tuş da bulunacak. Bu tuş gerek aksiyonda gerekse de bulmaca sırasında işe yarayacak.
  • Tüm oyun tek çekimden oluşacak, yani kamerada kesintiler olmayacak. Yükleme ekranları ve sinematikler de yer almayacak.
  • E3 demosu önceki oyunlara göre temposu düşük bir yeri gösterse de Barlog yeni God of War’un serinin epik ve sinematik kökeni unutmadığı konusunda güvence verdi. E3 demosu için yapılan tercihse beklenmeyen bir şeyle oyuncuları şaşırtmak istenmesi.
YORUMLAR
Parolamı Unuttum