Heroes of The Storm bu yazı Diablo temasıyla geçiriyor. İlk önce Johanna, şimdi de The Butcher aramıza katıldı. Tıpkı Johanna'da olduğu gibi yine "çok güçlü, acil nerf gelmeli" çığlıkları eşliğinde bir haftayı geride bıraktık. The Butcher ile nasıl bu kadar güçlü olunuyor, ne yapmamız gerekiyor?
The Butcher koca göbeği ve Murky'den büyük silahı ile ilk başlarda bir tank gibi gözükse de aslında assassin sınıfında. Doğal olarak oyundaki en yüksek hasar veren karakterlerden biri. Oldukça kırılgan bir yapısı var. Düzgün takım kompozisyonlarına karşı oyunun erken safhalarında çok zorlanıyor. Kitle Kontrol yetenekleri ile kendisini durdurmak çok kolay. Eğer "kite" yapmayı becerebilen oyuncular varsa karşısınızda tüm maçı "gel buraya dur kaçma" diye bağırarak geçirebiliyorsunuz. Fakat karşı takımda bunları yapacak karakterler yoksa o zaman The Butcher isminin hakkını veriyor!
Diablo I ve III oynayanlar Butcher'ın nasıl kabus olduğunu iyi hatırlarlar. Tristram halkına çektirdikleri, yaptığı işkenceler tüyler ürperticiydi.Diablo I oynarken Butcher'a geldiğimde oyunu bırakmıştım çünkü gerçekten çok korkmuştum. Diablo III'te de en gerildiğim kapışmaydı, rüyalarıma giriyordu. Bu oyunda da cidden kabus gibi! İyi bir oyuncunun elinde çok tehlikeli. Şu aralar iki farklı şekilde oynanıyor ama yetenekleri o kadar iyi ki eminim yarın öbür gün Koreli'nin biri çıkıp bambaşka bir şekilde oynayacak ve bütün her şey değişecek.
Fresh Meat: Nearby Minions and Heroes drop meat when they die. Pick up meat to gain a 1% bonus to Basic Attack damage, up to a maximum 25%. All meat is lost upon death.
Minyonlar ve kahramanlar öldüklerinde et düşürüyorlar. Bu etlerin her biri %1 fiziksel hasar bonusu veriyor ve en fazla %25'e çıkabiliyor. Eğer Butcher ölürse bu bonus değerler kayboluyor.
Hamstring (Q): Deal damage and slow enemies by 50%, fading over 2 seconds. Your next Basic Attack will strike immediately.
Hasar verdikten sonra 2 saniyeliğine düşmanları yavaşlatır. Bir sonraki otomatik saldırı da anında vurur.
Butcher’s Brand (W): Deal damage to an enemy, and cause your Basic Attacks against the branded target to heal you for 75% of the damage done for 5 seconds. Healing doubled versus Heroes.
Rakibe bir işaret koyduktan sonra o hedefe yapılan saldırı, son 5 saniyede verilen hasarın %75'i kadar iyileştirir. Bu iyileştirme kahramanlara karşı iki katına çıkar.
Ruthless Onslaught (E): Charge at an enemy, becoming Unstoppable and gaining Movement Speed. If you reach the target, they take damage and become stunned for 1 second.
Butcher durdurulamaz hale gelir ve rakibine karşı hızlanarak koşar. Eğer rakibe temas ederse 1 saniyeliğine sersemletir.
Lamb to the Slaughter (R): Throw a hitching post that attaches to the nearest enemy Hero after a 1 second delay. This deals damage, and chains the enemy to the post for 4 seconds.
Rakibe kazık fırlatır ve hasar verdikten sonra rakip 4 saniye boyunca o kazığa zincirlenir.
Furnace Blast (R): After a 3 second delay, fire explodes around you, dealing massive damage to enemies in the area. Furnace Blast can be cast while using Ruthless Onslaught.
Aktif edildikten 3 saniye sonra Butcher'ın etrafında alevler patlar ve alanda bulunan düşmanlara hasar verir. Furnace Blast, Ruthless Onslaught kullanılırken de aktif hale getirilebilir. Yani gerçek anlamda yanar döner olabilir Butcher.
Ana özelliklerimiz bunlar. Fakat Butcher'ın olayı alacağı yetenekler ile başlıyor. Dediğim gibi iki farklı şekilde oynanıyor ama bu sizin istediğiniz gibi oynamanıza engel değil. En popüler Butcher stili olan "otomatik saldırı" ile rakibi paramparça edeceğiniz build'a bakalım.
1. Seviye - Victuals: Bu yetenek ile yerden topladığınız etler sizi 3% iyileştirir ve toplam et liminitini aştığınızda da düşmeye devam eder. Bu yetenek sayesinde koridorda daha uzun kalabiliyor Butcher. Dediğim gibi Butcher oyun başında çok zayıf. Murky kadar olmasa da ondan sonra gelen en zayıf karakter olabilir. Bu yetenek gerçek anlamda hayat kurtarıyor.
4. Seviye - Flail Axe: Hamstring'in (Q) hasar alanını %40 uzatıyor. Envenom değişmeden önce Butcher gelseydi kesinlikle Envenom tercih ederdim fakat Envenom şu aralar çok az kullanılan bir yetenek. O yüzden Flail Axe en mantıklı seçenek olarak duruyor. Hem minyonları daha uzaktan öldürebilir, hem de rakibe daha güvenli yerden hasar verebilirsiniz.
7. Seviye - Abattoir: Fresh Meat'in maksimum kapasitesini 35'e çıkartıyor ve öldükten sonra tamamı değil sadece yarısı gidiyor. Böylece öldükten sonra "et toplamalıyım" diye vakit harcanmıyor. Ayrıca %35'e çıkıyor fiziksel hasar bonusumuz.
10. Seviye - Furnice Blast: Butcher her iki (R) özelliği de çok başarılı. Bu seçenek tamamen size kalmış durumda. Eğer rakibiniz ile birebir çok kalıyorsanız Lamb to the Slaughter da tercih edilebilir. Fakat Furnice Blast ile etrafınıza vereceğiniz hasar çok fazla. Üstelik Ruthless Onslaught (E) ile de kullanılabiliyor. Ve Butcher'ın en zayıf yani olan kitle kontrol etkileri Furnice Blast'ı durdurmuyor. Rakibiniz size saldırırken de hasar vermeye devam ediyorsunuz.
13. Seviye - Crave Flesh: Yukarıda dediğim gibi Butcher'ı durdurmak aslında kolay. Vur kaç yaparak "kitelayarak" onun şeytani hasarından uzakta kalabilir rakipler. Crave Fresh burada devreye giriyor. Butcher’s Brand (W) ile birini işaretlediğinizde %30 hareket hızı kazanıyor Butcher. Bu sadece adam kovalarken değil, içerisinde olmamanız gereken bir durumdan kaçmak için de kullanılıyor.
16. Seviye - Blood Frenzy: Ve geldik Butcher'ın en önemli yeteneğine! Topladığınız her Fresh Meat Butcher'a %1 saldırı hızı veriyor. Yani Abattoir ile beraber %35 saldırı hızına kavuşuyoruz. Zaten bir o kadar da fiziksel hasar bonusumuz var! İsminin hakkını vererek ete vurur gibi vuruyor Butcher.
20. Seviye - Nexus Blades: Otomatik saldırılar %20 daha fazla hasar veriyor ve vurduğunuz kişiyi 1 saniyeliğine yavaşlatıyor. Sanırım açıklamaya gerek yok, daha fazla hasarı kim istemez? Üstelik bu yetenek kiti tamamen otomatik saldırılar üzerine!
Şu an aşağı yukarı herkes böyle oynuyor Butcher'ı. Hasar çok fazla fakat eğlenceli mi değil mi orası tartışılır. Benim en sevdiğim Butcher ise otomatik saldırı ile değil, Hamstring (Q) ağırlıklı olan. Ona da kısaca bakmak gerekirse;
1. Seviye - Invigoration: Hamstring bir kahramana hasar verirse mana bedelinin yarısı geri geliyor ve bekleme süresi bir saniye azalıyor.
4. Seviye - Cheap Shot: Hamstring, herhangi bir kitle kontorl etkisi altında olan (yavaşlatma, sersemletme vs) rakibe 100% daha fazla hasar veriyor. İlk yeteneğimizle Hamstring'i iki kere kullanabiliyorduk, böylece ikinci Hamstring ile 100% daha fazla hasar veriyoruz!
7. Seviye - Abattoir: Net bir şekilde %10 daha fazla hasar sağlıyor, fazla bir açıklamaya gerek yok.
10. Seviye - Furnace Blast: Otomatik saldırı için her iki (R) de kullanılabilir demiştim fakat burada başka seçeneğimiz yok. Amacımız en kısa sürede en fazla hasarı vermek.
13. Seviye - Savage Charge: Tek tuş ile daha hiç bir şey yapmadan garanti olarak rakibimizin canının %15'ini hasar olarak veriyoruz. Kocaman Butcher'ın koşa koşa gitmesini izlemek çok eğlenceli.
16. Seviye - Crippling Slam: Hamstring'in yavaşlatması azalarak bitmiyor ve %25 daha uzun sürüyor. Furnace Blast ile o yavaş rakiplerimizi barbekü gibi kızartıyoruz, arada Hamstring vuruyoruz. Boşuna Butcher değil bu şeytanın adı!
20. Seviye - Fires of Hell: Furnace Blast ilk patlama anından 3 saniye sonra bir kere daha patlıyor. Bu yeteneği aldıktan sonra Metallica'dan Fuel şarkısını dinlemenizi tavsiye ederim.
Butcher şimdilik bu kadar. İlerleyen zamanlarda dengelemek amacı ile bir şeyler yapılır mı bekleyip göreceğiz. Fakat bence Butcher abartıldığı kadar güçlü değil, sadece insanlar nasıl durduracağını tam olarak bilmiyor. Bilenlerin çoğu da beceremiyor (mesela ben). Ben Blizzard'ı biliyorsam bu kadar ağlayıp sızlamaya elbet bir şey yapacaklardır. Tadını çıkartmaya bakın!