Hyper Scape'i Diğer Battle Royale Oyunlarından Ayıran 5 Özellik

Hyper Scape’i farklı kılan ne?

Geçtiğimiz yıl Apex Legends’ın, bu yıl Valorant’ın yaptığına benzer bir çıkışı Hyper Scape de yapacak gibi görünüyor. Peki piyasada yeterince battle royale oyunu yok mu, bir yenisine gerçekten ihtiyaç duyuyor muyduk? Veya daha farklı bir şekilde soralım, “Oyuncuların Hyper Scape’i tercih etmesini sağlayacak nedir?” İşte bu soruya cevap olabilecek bazı özellikler derledik, bakalım Hyper Scape sizlerin de ilgisini çekebilecek mi?

Crown

Hyper Scape’te oyunu kazanmanın iki yolu var: Bunlardan birincisi, rahatlıkla tahmin edebileceğiniz ve diğer BR oyunlarından alışık olduğunuz üzere bütün rakiplerin etkisiz hale gelmesi ve bu sayede hayatta kalan son oyuncu olmanız. İkincisi ise “Crown” sistemi. Oyunun sonlarına doğru haritaya bir taç ışınlanıyor. Bu tacı alıp 45 saniye elinizde tutmayı başarabilirseniz, oyunu kazanan taraf oluyorsunuz. Yani hiç kimseyi öldürmeden ve hatta haritadaki diğer oyuncular ortalıkta dolanmaya devam ederken oyun kazanmanın mümkün olduğu bir BR oyunu bizleri bekliyor :)

Hack

Oyunun dikkat çekici yeniliklerinden birisi silah slotlarınızın yanında görebileceğiniz “hack” slotları. Bunlar, oyundaki özel yeteneklerimiz oluyor. Hacklerin sağladığı en temel avantajlardan birisi, oyunun başında yeterince silah toplayamadığınız durumlarda çatışmadan kaçınmak konusunda sağladıkları imkan. Benzer şekilde, çatışmaya daldığınızda da gidişatı sizin lehinize (veya aleyhinize) çevirmeleri kuvvetle muhtemel.

Silahların geliştirilmesine benzer şekilde bu hackler de geliştirilebiliyor. Elinizdeki silahtan ikinciyi bulduğunuzda onları birleştirip (oyundaki adıyla ‘fusion’) daha etkili bir hale getirdiğiniz gibi kullandığınız hack’in ikincisini bulduğunuzda da onun etkisini artırabiliyorsunuz (mesela görünmezlik yeteneğini füzyonladığınızda daha uzun süre görünmez kalmak veya yeteneği tekrar kullanabilmek için geçmesi gereken süreyi kısaltmak gibi).

Echo

BR oyunlarında takım tabanlı mücadelelerde, bir ekip üyesi öldüğünde o tur bitene kadar ekibini izlemekle yetinir. Bu durum Apex Legends’ta “respawn” kartları ile aşılmaya çalışılmış, ekip üyelerini tekrar çatışmaya dahil etmek için bir formül sunulmuştu. Sonrasında Fortnite da benzer bir formülü hayata geçirdi. Warzone’da “gulag” kapışmalarıyla ikinci bir şans elde edebiliyorduk (ki bu sistem de hoşuma gitmişti).

Hyper Scape de kendince bir yorum getirmiş bu konuya: “Echo” sistemi. Karakteriniz öldüğünde bir “echo” haline geliyor ve oyunu izlemeye başlıyorsunuz. Ama diğerlerinden farklı olarak, bir takım arkadaşınıza bağlı olarak değil istediğiniz şekilde, özgürce hareket edebiliyor, oyun alanını gözleyebiliyorsunuz. Böylece, rakip hakkında ekibinize kıymetli bilgiler verme şansınız oluyor. Bu arada, ekip arkadaşlarınız sizin için bir respawn noktası oluşturup tekrar oyuna dönüşünüzü sağlayabiliyorlar. Yani öldüğünüzde oyun bitene kadar bekleyip duracağınız, belki sıkılacağınız bir oynanış yerine sizi işin içinde tutan bir yapıdan bahsetmek mümkün.

Twitch Entegrasyonu

Hyper Scape’in duyurulduğu ilk günden beri üzerinde en çok durulan özelliklerinden birisi yayın platformlarında etkileşim konusu. Bu konuda yayıncılarla yakın bir iş birliği yürüten Ubisoft, oyunu oynayanlar kadar izleyenlerin de işin içine olabildiğince dahil olmasının yollarını arıyor. Twitch entegrasyonu ile izleyenler, kullandıkları oylarla oyunun gidişatını doğrudan etkileyebilecek kararlar alabiliyorlar (örneğin, haritanın dört bir yanında sağlık paketleri yer almasını sağlayabiliyorlar). Önümüzdeki dönemde ekip davet etme (yayıncı, izleyiciler arasından ekibine oyuncu davet edebiliyor) ve izleyiciler için Battle Pass ilerlemesi (izleyiciler, sonrasında kendileri de oynamaya karar verdiklerinde izledikleri dönemde elde ettikleri puanlarla karakterlerini geliştirebilecekler) gibi entegrasyonlarla da kendisinden bahsettirecek Hyper Scape’in, etkileşimi yüksek bir oyun olmak konusunda iddialı olduğunu söyleyebiliriz.

Dikey Oynanış

Hyper Scape “şehirde kapışmak” konseptini de ön plana çıkarıyor. Oyun 2054 yılında, ismini aldığı “Hyper Scape” isimli dünyada geçiyor. İlk harita olan Neo Arcadia, yapımcılarının ifadesiyle “Paris’ten esinlenen ama süper-modern mimari stile sahip bir şehir”. Şehir, dokuz bölgeden oluşuyor ve solo oyunlarda 100 kişiyi veya takım oyunlarında 3 kişiden oluşan 33 takımı misafir edebiliyor. Yüksek teknolojinin hâkim olduğu bu dünyada, haliyle yüksek yüksek binalar, farklı yapılar bizleri bekliyor, ayrıca şehir diğer battle royale oyunlarına göre çok daha dolu. Bu mimari özellikler beraberinde dikey boyutta genişleyen bir oynanış getiriyor. Oyundaki bazı özellikler / yetenekler de bu yapıya uygun (örneğin çatılar arasında hoplayıp zıplamanızı sağlayan düşük yer çekimi (low gravity) veya yükseklere sıçrayıp yere indiğinizde bir şok dalgasıyla rakiplerinizi yerlerinden hoplatan slam gibi). Dolayısıyla hem çevreyi hem de bu çevreye uygun özellikleri kullanım konusunda uzmanlaşarak rakiplerinizi alt etmenin yeni yollarını bulabilirsiniz.

Başa dön
YORUMLAR
Parolamı Unuttum