CD Projekt Red, Cyberpunk 2077'nin Eylül ayına ertelendiğini duyurduktan sonra oyunun planlanan tarihe yetişmesi için stüdyo genelinde crunch uygulanacağını da söylemiş ve bu açıklaması tepkiler almıştı.
Tepki verenlere Uluslararası Oyun Geliştiricileri Derneği IGDA da katıldı ve yapılan açıklamayla stüdyonun crunch kararı eleştirildi.
"CDPR gibi müthiş başarılı bir stüdyonun crunch sürecini azaltmak için daha uzun bir geliştirme sürecini destekleyecek yollar bulabilmesi gerekirdi" diyen IGDA direktörü Renee Gittins, crunch döneminin zorunlu olmadığı belirtilmiş olsa da bunun geliştiriciler üzerinde baskı yarattığını da eklemiş.
Crunch döneminde çoğu geliştiriciden geceleri ve haftasonları da çalışmaları isteniyor, hatta bazı durumlarda bunu ekstra bir mesai ücreti almadan yapıyorlar.
Gittins, "geliştiricilerin ruh sağlığı için iş-yaşam dengesini kurmak çok önemli ve stüdyolar da oyunlarının yeni çıkış tarihlerini açıklarken çalışanların huzurunu düşünmek durumundalar. Oyuncular geliştiriciler üzerindeki baskının farkındalar ve bu yüzden ertelenen oyunlara daha anlayışlı yaklaşıyorlar" diyor.
Gerçekten de Cyberpunk 2077 Eylül ayında çıkmış, Aralık ayına ertelenmiş falan çok da önemli değil. Birilerinin sabah akşam kendi sağlıklarından feragat edercesine bizlere oyun yetiştirmeye çalışmalarını istemenin de bencillik olduğunu düşünüyorum. Keşke CDPR o açıklamayı yapmamış olsaydı, daha güzel olmaz mıydı?