İş başa düştü
Devamını okuObsidian, iki Pillars of Eternity oyunuyla bu türü seven oyuncuları ihya etmişti ve her iki oyun da ciddi anlamda çok başarılıydı. Ancak bu başarı satışlara yansımayınca, ortaya çıkan durumun Obsidian'da hayal kırıklığı yarattığı kesin.
Bu noktada ikinci oyunun Fig üzerinden fonlandığını ve 1.1 milyon dolar hedef konulmasına rağmen 23 saatte bu hedef yakalandıktan sonra toplanan toplam miktarın 4.4 milyon dolar olduğunu da belirtmek lazım.
Pillars of Eternity oyunlarının yönetmeni Josh Sawyer, serinin hayranları olmasından çok memnun ama üçüncü oyunun şimdilik ufukta görünmüyor olmasının sebebi geliştirici ekibin heyecanını kaybetmiş olması.
"Tekrar bu tarzda bir oyun yapmaya karar verirseniz halihazırdaki hayranların bu oyundan hoşlanacaklarına, yeni oyuncuların bu oyundan hoşlanacaklarına, Pillars 1 ve/veya 2'de hayal kırıklığı yaşayan eski hayranların geri döneceğine inanmamız lazım" diyor Sawyer.
"Pillars evreni üzerinde çalışmaktan büyük keyif alan geliştiriciler bile Deadfire'ın sonunda biraz yıpranmışlardı, özellikle de DLC'ler üzerinde çalışmaya başlayanlar için geçerli bu durum. Onca sıkı çalışmaya rağmen oyun bitiş çizgisinde satış bakımdan topallıyorsa, ekibin de devam oyunu için heyecanlanması mümkün olmuyor" diye de devam ediyor.
Josh Sawyer, bu sözleriyle üçüncü oyuna, ya da izometrik rol yapma oyunu türüne kapıyı kapamasa da umutlarımızı bir hayli aşağı çekmiş durumda.