Kingdoms of Amalur benim ciddi anlamda en sevdiğim rol yapma oyunlarından biridir. R.A. Salvatore, Todd McFarlane ve Oblivion'ın baş tasarımcısı Ken Rolsto'nun elinden çıkan bu dünya özellikle de fantastik temalı aksiyon / rol yapma oyunlarını sevenler için adeta bir cennet bence. Yüzlerce yan görev, harika bir hikaye, tatmin edici karakter gelişimi, devasa bir dünya... Daha ne olsun?
Maalesef Kingdoms of Amalur cesur bir oyun olmasına rağmen satış bakımından istenen başarıyı elde edememişti. Milyonun üzerinde sattı ama masraflarını çıkarabilmesi için bu sayının 3 milyon olması gerekiyordu. Belki sonradan Re-Reckoning versiyonuyla bu hedefe daha çok yaklaşmışlardır ama zamanında bu durum 38 Studios'un iflasına ve kapanmasına yol açmıştı. Aslında işin içinde Rhode Island valisinin ileri geri konuşmaları da vardı (vali de ne alaka demeyin, Rhode Island oyunun yatırımcılarından biriydi ve vali bir sözüyle devam oyunu için yapılan milyon dolarlık anlaşmanın çöpe gitmesine neden olmuştu).
Stüdyo iflas bayrağını çekince çalışanları da son maaşlarını alamamıştı o dönem. İşte aradan 9 yıl geçtikten sonra bekledikleri o son maaş çeki ellerine ulaşmaya başlamış, ama kesintili olarak. Rhode Island'daki geliştiriciler hak ettiklerinin %14'ünü, Maryland'dekiler ise %20'sini almışlar.
Çalışanlara bu durum o zamanki adreslerine yapılan tebligatlarla duyurulmuş, çoğu çalışanın artık adreslerinde ikamet etmediği düşünülürse onlar dokuz yıl aradan sonra bile paralarına ulaşamamış olabilirler.
THQ Nordic iyi ki Kingdoms of Amalur'un haklarını satın aldı. Bu yıl bir de Fatesworn isminde genişleme paketi gelecek ve Kingdoms of Amalur ismi de bu sayede yaşamaya devam edecek.
Oyunun sitemizdeki incelemesinin de oldukça orijinal olduğunu söylemeliyim. İçinde Can'ın orijinal oyun incelemesi, benim Re-Reckoning versiyonu incelemem ve İpek'in ikinci görüşü yer alıyor. Kafanızda oyuna dair soru işareti kalmayacağına emin olabilirsiniz yani :)