KRAFTON Inc. 2024 birinci çeyrek ön kazançlarını açıkladı. Buna göre ilk çeyrek satışları 15,7 Milyar TL, İşletme Kârı 7,3 Milyar TL ve Net Kârı 8,2 Milyar TL şeklinde kaddildi. Konsolide satışlar bir önceki çeyreğe göre %24,6 artış göstererek çeyreksel satışlarda rekor seviyeye ulaştı. OP önceki çeyreğe göre %89,0 artış gösterdi.
Satışların iş bölümüne göre dağılımı ise şöyle: PC/Konsol 6 Milyar TL, Mobil 9,5 Milyar TL ve Diğer.
PUBG BATTLEGROUNDS’un PC/Konsol sürümleri, geçtiğimiz yılın dördüncü çeyreğinde yayınlanan Rondo harita güncellemesinin popülerliği ve bu yılın ilk çeyreğinde oyuna eklenen Geliştirilebilir Silah Kozmetikleri sayesinde aylık aktif kullanıcı (MAU) ve satışlarının 2022'deki F2P (Ücretsiz Oynama) modeline geçişinden bu yana en yüksek rakamlara ulaştı. Mobil sürümü de 6. yıl dönümü temalı oyun modu ve HomeGround içeriği sayesinde trafikte istikrarlı bir artış gösterdi.
BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA (BGMI)’ya olan ilgi yerel Hint festivallerine özel içerikler ve Bollywood filmleriyle gerçekleştirilen ortak pazarlama stratejileri sayesinde artış gösterdi ve kârlılığı artırmak amacıyla üçüncü taraf ödeme platformu için bir UniPin web mağazası açtı. Bu yıl BGMI'nin istikrarlı hizmetine ek olarak KRAFTON, Hindistan pazarındaki 1 numaralı yayıncı olmak adına çeşitli yayıncılık deneyimlerine ve oyun odaklı yatırımlara odaklanmayı planlıyor.
KRAFTON ayrıca gelecekteki büyüme motorlarını güvence altına almak için geliştiricilere yapılan yatırımları da genişletti. 2023'te duyurulan 'Scale Up the Creative’ (‘Yaratıcılığı Arttır’) stratejisi kapsamında KRAFTON, geliştiricilere ve ikinci taraf yayıncılığa yapılan sermaye yatırımları aracılığıyla gelecek vaat eden küresel fikri mülkiyetler elde ediyor. Geçtiğimiz yıl toplam 10 yatırım gerçekleştirildi; bu yılsa süreç daha da hızlandı ve sadece 2024 yılının ilk yarısında dokuz yatırımın gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Ayrıca şirketin 2024'teki en önemli oyunu olan 'Dark and Darker Mobile'ın beta testi gerçekleştirildi. İlk beta testi, Nisan ayında beş gün boyunca yalnızca Kore'de 50.000'den fazla katılımcının iştirasıyla gerçekleşti. KRAFTON, beta testi döneminde elde edilen kullanıcı geri bildirimleriyle oyunun kalitesini artırmayı planlarken, aynı zamanda bu yılın ikinci yarısında aşamalı pazarlama genişlemesi yoluyla küresel lansmana hazırlanıyor.