Larian, Baldur's Gate 3 Geliştirilirken Az Da Olsa Crunch Yapmış

Azıcık da şuraya crunch koyalım

Larian Studios'un başı Swen Vincke, Polonya'daki Digital Dragons konferansında kendisine yöneltilen soruları cevapladı. Vincke ekip olarak hiç crunch yapıp yapmadıkları şeklinde soruya, ekibin "fazla" crunch yapmasına gerek duymadıklarını söyledi ama hiç yapmadık da diyemedi haliyle.

Özellikle de stüdyo olarak öngöremedikleri durumlar meydana geldiğinde az da olsa crunch yapmak zorunda kaldıklarını söylüyor Vincke. Ama bunların geçmişte yaşadıklarına kıyasla çok az olduğunu da eklemiş ve "Hiç crunch yapmadık dersem yalan söylemiş olurum" demiş.

"Dürüst olmak gerekirse bir şeyi tamamlamaya çalıştığınız sırada her zaman ufak da olsa böyle şeyler çıkar, özellikle de bir araya gelmesi gereken çok sayıda karmaşık parça varsa".

Oyun dünyasında crunch kelimesi, bir oyunu çıkış tarihine yetiştirmek için aşırı derecede fazla mesailerin uygulanması yöntemine verilen ad. Bazı stüdyolarda zamanında crunch kültürleri yüzünden yoğun eleştiriler almış, çalışanların kimi zaman günlerce stüdyodan çıkmayıp, eve gitmeyerek oyun yetiştirmeye çalıştığı ortaya çıkmıştı. Son zamanlarda ise crunch kültüründe bir gerileme olduğu görülüyor ki bu da çalışanlar açısından sevindirici bir durum.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum