Life is Strange: Double Exposure, Square Enix'i Zarara Uğratmış

Max Caulfield'in sonu gelmiş olabilir mi?

Son Life is Strange oyunu Square Enix açısından hiç de başarılı bir sonuca imza atmamış durumda. Geçen sonbaharda çıkan Life is Strange: Double Exposure oyunculardan da tam not almayı başaramamıştı ve Kabutan analisti Hideki Yasuda'nın hazırladığı rapora göre Square Enix'in büyük zarara uğramasına neden oldu.

Square Enix bizzat Double Exposure'un performansı hakkında konuşmuyor, satış rakamlarını da bilmiyoruz. Ama bildiğimiz şeylerden biri oyunun geliştiricisi Deck Nine'da işten çıkarmaların yaşanmış olması, bu da şu an için Max Caulfield'ın geri dönüp dönmeyeceğinin tamamen belirsiz olduğu anlamına geliyor.

Geçen hafta Square Enix mali raporlarını açıkladı ve her ne kadar Dragon Quest 3 HD-2D Remake ve Final Fantasy 14'ün genişleme paketi Dawntrail'in başarılarından söz edilmiş olsa da Double Exposure'a raporda yer verilmedi.

Square Enix bunun yerine HD oyun bölümünün gelirlerinde düşüş yaşandığını belirtmekle yetindi ve bunun sebebini de "yeni oyunların düşük satışlar yapması" olduğunu belirtti. Square Enix bu yeni oyunların hangileri olduğunu söylemiyor ama Dragon Quest 3 HD-2D'nin başarısının bu zararların bir kısmını telafi edebildiğini belirtiyor.

Özetle bundan sonra yeni bir Life is Strange oyunu görür müyüz, Square Enix tekrar bu seriye şans vermeye karar verir mi, o kısım belirsiz.

 

YORUMLAR

Çıkışının Üzerinden 10 Yıl Geçen Undertale, Steam'de Eş Zamanlı Oyuncu Rekorunu Kırdı

Steam Bahar İndirimi kampanyası oyuncu sayısını etkilemiş

Çıkışının Üzerinden 10 Yıl Geçen Undertale, Steam'de Eş Zamanlı Oyuncu Rekorunu Kırdı
Warner Bros Games’in Monolith Productions’ı Yok Edişi (ve Diğer Korkunç Hikâyeler)

Gregor Samsa bir sabah bunaltıcı düşlerden uyandığında, Warner Bros’un Monolith Productions’ı kapattığını ve Wonder Woman oyununu iptal ettiğini öğrendi. 30 yıllık ömrü boyunca oyunculara F.E.A.R., No One Lives Forever, Blood, Shogo, The Matrix Online, Condemned: Criminal Origins, Middle-earth: Shadow of Mordor gibi hem güzel hem de farklı türlerde pek çok oyun miras bırakan stüdyonun vedası pek çok oyuncunun tadını kaçıran bir haber oldu. Ancak oyun sektörünün acar gazetecisi Jason Schreier’ın Kinda Funny programında verdiği bilgilere bakılırsa zaten kapatıldığı noktada bizim bildiğimiz Monolith’in yerinde yeller esiyormuş.

Schreier’ın açıkladığı bilgilere göre, firmanın son oyunu olan ve 2017’de çıkan Middle-earth: Shadow of War’un ardından Yüzüklerin Efendisi markası üzerinden daha fazla çalışmama kararı alınmış. Monolith bu noktada yepyeni bir fikri mülk olan, Legacy kod isimli bir oyun üzerinde çalışmaya başlıyor. Middle-earth oyunlarında kullandıkları Nemesis sisteminden öğrendiklerini kullanarak prosedürel hikâye anlatım sistemleri kullanan bir tecrübe oluşturmaya uğraşıyorlar. Yıl 2021 olduğunda Warner Bros yönetiminden “Yeni markalar üretmeyin, halihazırda elimizdeki markalara oyun yapın” mesajları verilmeye başlanıyor. Monolith’teki tasarımcılar o zaman kadar geliştirmekte oldukları projeyi herhangi bir fikri mülkle buluşturup buluşturamayacaklarına bakıyor ancak bu işin mayası tutmuyor. WB yönetimiyle bu konu yüzünden birtakım sürtüşmeler yaşanıyor ve sonunda elbette parayı verenin dediği oluyor, Nisan 2021’de Legacy projesi iptal ediliyor. Bunun üzerine stüdyonun yönetici ekibi yanlarına epey başka geliştiriciyi de alarak istifa ediyorlar. Ayrılan geliştiricilerin büyük bir kısmı EA çatısı altında Cliffhanger Games isimli stüdyoyu kuruyor ve Black Panther oyunu üzerinde çalışmaya başlıyorlar.

Ciddi sayıda yetenekli geliştirici ve yönetici kaybeden Monolith, yine 2021’de Wonder Woman projesini üstleniyor. Yılın ortalarında nihayetine ermeyecek olan o geliştirme süreci start alıyor ve altı ay sonra da oyun The Game Awards’da duyuruluyor. Bu süreçte stüdyo bir yandan boşalan koltuklarını doldurup, bir yandan da oyunu geliştirmekle debelenmeye başlıyor. Firmanın Shadow of Mordor/War oyunlarında kullandığı, eski adıyla LithTech, yeni adıyla Firebird Engine isimli bir oyun motoru var. Wonder Woman’ı bu motorla geliştirmekle Unreal Engine’e geçmek arasında kararsız kalıyorlar. Son kertede Firebird Engine’de kalma kararı veriliyor ancak motoru iyi bilen pek çok mühendis stüdyodan ayrıldığı için son kertede bu karar da problem yaratıyor ve hem Wonder Woman projesinin hem de Monolith’in altındaki zemin ufak ufak çatırdamaya başlıyor.

Başta oyunun hayalini Nemesis sisteminin bir benzerini entegre edecek şekilde kuruyorlar. Nemesis sistemindeki gibi düşman edinmektense, Wonder Woman’a daha uygun olacak şekilde müttefik edinme sistemi tasarlanıyor. Ancak 2023 sonu 2024 başlarında proje sil baştan alınıp Nemesis muadili sistem tamamıyla oyundan çıkarılıyor ve oyun God of War benzeri daha çizgisel bir aksiyon macera formatında yeniden planlanıyor. Bu arada başındaki yönetmen de değişiyor. İkinci formunu almış projenin üzerinde 1 sene daha çalışıldıktan sonra da Monolith’i kapatma kararı alınıyor.

İşin buraya nasıl geldiğini görmek için Warner Bros’un genelinde de neler olduğuna bakmak lazım. David Zaslav’ın 2022’de Warner Bros. Discovery’nin başına geçişinden itibaren oyun tarafına bakıp “Canlı servis oyun yapmamız lazım bizim moruk” tadında demeçler verdiği ve bizlerden laf yediği malum. Ancak Monolith’in yöneticiler tarafından erozyona uğratılması onun gelişinden önce başladığı için suçlu kendisi değil. Bir suçlu arayacaksak Batman: Arkham Knight’ın çıktığı yıl olan 2015’te şirkete gelip oyun departmanının başına geçen ve geçtiğimiz ay şutlanan David Haddad ve ekibinde bulmamız daha olası. Zira Monolith’in 7-8 sene boyunca boş atma hikâyesi Rocksteady ve WB Montreal stüdyolarının gidişatıyla büyük benzerlikler gösteriyor.

Mesela WB Montreal’e bakalım: Hatırlarsanız stüdyonun 2014’te çıkardığı Batman: Arkham Origins’in sonunda bir Suicide Squad göndermesi vardı ve bu da boşuna değil; zira Suicide Squad projesi en başta WB Montreal’e verilmiş. WB Montreal’in projede kaydettiği ilerlemeler üst yönetim tarafından beğenilmediği için, SS tıpkı Monolith’in yaptığı gibi o sırada kendi yeni fikri mülkü üzerinde çalışmakta olan Rocksteady’ye devredilmiş. WB Montreal bu sefer de bir Damian Wayne’in Batman rolüne büründüğü bir oyun üzerinde çalışmaya başlamış, bu da iptal edilmiş. 2017’de yapmaya başladıkları, 2022’de de nihayet çıkardıkları Gotham Knights’ın üzerine Miles Morales gibi ufak ebatlı bir ara oyunla kat çıkma planları varmış ancak GK beğenilmeyince burada da yollarına taş koyulmuş. “Bu kaçıncı proje, kaçıncı iptal?” dememek elde değil. Jason Schreier’a bakılırsa WB Montreal şu an bir Game of Thrones oyunu için onay almaya çalışmakla meşgul.

Diğer stüdyolara bakacak olursak, Rocksteady malumunuz Suicide Squad geliştirilirken Jamie Walker ve Sefton Hill gibi kilit isimleri kaybetti, oyun fena patlayınca da çıkış sonrası desteğini büyük oranda salıp yeni projelerinde Hogwarts Legacy ekibine destek vermeye başladı. Kenarda yepyeni bir Batman oyunu üzerinde de çalışmaya başladıkları biliniyor. Netherrealm Studios’un hali ortada, namı mikro ödemelerle lekelenen Mortal Kombat’ın son iki oyundur gidişatı pek parlak değil. WB Games şemsiyesi altındaki stüdyolar arasında keyfi az buçuk yerinde olan bir tek Hogwarts Legacy’nin yapımcısı Avalanche Software olsa gerek.

Farklı stüdyolar, benzer hikâyeler; hepsinin de yazarı görünüşe göre David Haddad ve ekibi. Lakin günün sonunda Monolith’i, yanında Player First Games ve WB San Diego beraberinde kapatma kararının alınışı, Haddad’ın gidişinden bir ay sonrasına tekabül ediyor. Yani kararı veren, an itibariyle Warner Bros Discovery’nin oyun ve Streaming kolunu yöneten Jean-Briac Perrette. Kendisinin David Haddad’a kıyasla oyun geliştirme işinin nasıl yürütülmesi gerektiğinden daha bir haberdar ve geleceğe yönelik daha umut vaat eden, daha vizyon sahibi bir yönetici olduğu ancak masraf kısmak adına Monolith ve diğer iki stüdyonun biletini kesmek durumunda kaldığı söyleniyor. Yani WB Games yönetiminin devasa vasıfsızlık örnekleri sergileyerek elleri altındaki stüdyoları rezil ettiği günler sona ermiş, yıllar sonra bile olsa bize güzel oyunlar sunacak bir Warner Bros için ilk adımlar tam da şu an atılıyor olabilir. Monolith’in son kurban olup olmadığını bekleyip görmek içinse epey beklememiz gerekecek.
 

Parolamı Unuttum