Microsoft, Xbox One X Oyunlarının Dosya Büyüklüğü Sorununu Bulutla Aşmayı Planlıyor

Microsoft büyük dosyalara çözüm bulmaya çalışıyor

Xbox One X gibi doğrudan 4K destekli bir konsolun oyun dosyalarının da ne kadar büyük olacağını hiç düşünmüş müydünüz? Örneğin Forza Motorsport 7 yaklaşık 100GB, Call of Duty: Infinite Warfare yaklaşık 130GB yer istiyor. Yani o imrendiğimiz 4K desteğinin bir de dosya büyüklüğü yanı var ve bu da gerçekten her oyunda 4K deneyimi yaşamak için fazla miktarda depolama alanına gerek duymak anlamına geliyor.

İşte Microsoft bu dosyaların bir kısmını bulutta saklamanın bu yüksek çözünürlüklü oyunların konsollarda kaplayacağı yeri azaltacağını ve oyuncuların işini kolaylaştıracağını düşünüyor. Microsoft'un kafasındaki sistemin ismi Intelligent Delivery ve açıklamayı da Xbox ve Windows oyun platformu başkan yardımcısı Mike Ybarra yaptı. Bu akıllı dağıtım sisteminin amacı oyunların kullanıcıların depolama alanlarında kapladığı yeri mümkün olduğunca azaltmak. Sistem bunun için hard diskte hangi dosyaların saklanması gerektiğini belirliyor ve kalan kısmını da bulut üzerinde tutuyor. Bunu da oyunun hangi kısmının hangi dosyalara ihtiyaç duyduğunu analiz ederek gerçekleştiriyor ve gerekli transferleri ruhunuz bile duymadan yapıyor.

Bu henüz düşünce ve inceleme aşamasındaki bir proje, çünkü Ybarra oyuncuların şu an için "ihtiyaç duyduklarından daha çok depolama alanına" sahip olduklarını ve büyük dosyaların henüz çok da büyük bir problem teşkil etmediğini söylüyor.

Bu proje hayata geçerse oyuncular bunun bir diğer faydasını da ilk başta indirilecek olan dosya büyüklüğünün azalması olarak görecekler. Sonuçta oyunu oynamak için 150GB indirmek yerine yalnızca 20GB indirmenin hem zaman, hem de yerden tasarruf ettireceği bir gerçek.

Xbox One X tüm dünyada 7 Kasım'da piyasaya çıkacak.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum