Mobil Gelir Pastasının %95'ini, %1'lik Dilimdeki Yayıncılar Paylaşıyor

Aslan payı böyle bir şey

Pazar araştırmaları yapan mobil uygulama analiz firması Sensor Tower'ın açıklamalarına göre yaklaşık 108,000 mobil oyun geliştiricisinden zirvedeki %1'lik kısım, Google Play ve App Store'daki indirilme sayılarının %82'sini ellerinde bulunduruyormuş.

Buna göre 2019'un 3. çeyreğinde toplam 11.1 milyara ulaşan indirilme sayısının 9.1 milyarı en üst sıradaki mobil geliştiricilere ait. Yani %1'lik dilimdeki geliştiriciler ortalama 8.4 milyon indirmeye sahipken, geriye kalan 2 milyar indirme sayısı aşağıdaki %99 arasında paylaştırıldığına her birine ortalama 18-20bin indirilme sayısı düşüyor.

İşin gelir kısmına baktığımızdaysa aradaki fark iyice korkunç durumda.

Google Play ve App Store'da yılın üçüncü çeyreğinde 16.3 milyar dolarlık uygulama içi gelir elde edilmiş, bu gelirin %95'ini zirvedeki 445 yayıncı paylaşıyor. Yani 445 yayıncı aralarında 15.5 milyar doları bölüşürken (ortalama 35 milyon dolar eder), kalan geliştiricilerin (44 bin geliştirici) gelir ortalaması ise 18 bin dolar.

Bu 'karlı' %1'lik kısımda da en çok geliri Doğu Asyalı yayıncılar elde ediyor. Tencent'in geliri 2 milyar dolarken, onu 743 milyon dolarla NetEase ve 503 milyon dolarla Bandai Namco takip ediyor.

Tüm bu rakamlar da mobil oyun dünyasına girmenin ve pastadan büyük bir pay koparmanın o kadar da kolay olmadığını gösteriyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum