Büyük merakla beklediğimiz Monster Hunter: World'den güzel bir haber geldi desem yeridir. Oyunun geliştiricisi GameSpot'a verdiği röportajda son günlerin popüler özelliği eşya kutularından uzak duracaklarını ve ne tür olursa olsun mikro-alışverişlerin oyunun sistemine uygun olmadığını düşündüklerini açıkladı.
Serinin yapımcısı Ryozo Tsujimoto Monster Hunter'da zaten rasgele eşya sisteminin var olduğunu ve bunun oyunun sevilme nedenlerinden biri olduğunu açıklamış. Yani zaten oyunda böyle bir sistem varken bir de mikro-alışveriş versiyonunu koymanın hiçbir mantığı yok diye düşünüyor ki bunda da son derece haklı. Düşünsenize Diablo 3 oynuyorsunuz, her yeriniz zaten rasgele düşen eşyalarla dolu, bir de para verip içinden rasgele legendary düşme imkanı olan kutular satın alıyorsunuz. Ne kadar abes olurdu değil mi?
"Bizim istediğimiz şey oyuncuların bir avı tamamlayıp da ödüllerini aldıkları zaman o başarı duygusunu, o tatmin hissini yaşamaları." demiş Tsuijomoto ve bu deneyimlerin es geçilmesini sağlayacak mekaniklerden (eşya kutusu bonusları gibi) uzak durduklarını söylemiş.
Oyunun yönetmeni Yuuya Tokuda da aynı fikirde: "Oyun oyuncuların avlanarak yeni yetenekler ve yeni eşyalar kazanması üzerine kurulu. Elbette daha iyi eşyalara sahip olacağınız ödüller kazanacaksınız, ama size doğrudan daha fazla eşya sahibi olma imkanı verir ve bu "avlan / daha iyi hale gel" kısmını geçmenizi sağlarsak bunun tatmin edici bir deneyim sunacağını sanmıyorum. Sonuçta bu eşyaları kullanacak yeteneklere sahip olmadıktan sonra zamandan tasarruf falan da etmiş olmuyorsuunuz ki."
> Monster Hunter World'ün Yeni Fragmanında Aloy Da Var
Normalde Capcom oyunlarında irili ufaklı paralı içeriklere alışığız. Bunun son örnekleri için Street Fighter V ve Marvel vs. Capcom Infinite DLC'lerine bir göz atabilirsiniz. Ama en azından oyunun yapımcılarının oyunun temel mantığına aykırı olabilecek bu tür şeylerden uzak duracaklarını açıklamaları güzel bir gelişme ve oyunu daha da severek beklemek için bir sebep sunuyor.
Yalnız oyunla ilgili şöyle de bir kötü haberim olacak, daha doğrusu PlayStation 4 sahibi olmayanlar için kötü haber diyelim. Daha önce oyunun betasının tüm platformlara açık olacağı sanılıyordu ama Capcom'dan gelen açıklamaya göre 9 Aralık'ta başlayacak beta PlayStation 4'e özel olacakmış.
Oyunun konsollar için çıkış tarihi 26 Ocak 2018. PC versiyonu ise konsollardan sonra çıkacak.
















