Piyasada sürüsüne bereket açık dünya oyun bulunuyor malum. Son yıllarda bunların yanına bir de “yarı-açık dünya” olarak adlandırılan oyunlar eklenmeye başlandı. Nacon’ın yeni oyunu Hell Is Us da bu tarz bir yarı-açık dünya oyunu olacak.
Aksiyon-macera türündeki oyunda; insanlık yine rahat durmamış, büyük bir savaş yaşanmış, bu yıkım yetmezmiş gibi bir de ortalıkta doğaüstü yaratıklar fink atar olmuş. Modern dönemin silahları bu yaratıklara karşı etkisiz, dolayısıyla onlara etki gösterebilmek için üretilmiş silahlar kullanacağız. Yani bir yanda kılıç kuşanıp bir yandan drone uçuracağımız bir macera bizleri bekliyor.
Mordheim’ın yapımcısı Rogue Factor tarafından geliştirilmekte olan Hell Is Us’ın kreatif direktörü ise, Jonathan Jacques-Belletête. Kendisi; Deus Ex: Human Revolution ve Deus Ex: Mankind Divided’ın sanat yönetmeni, son olarak da Marvel’s Guardians of the Galaxy’de görev almış durumda; yani referansları sağlam bir isim olduğunu söylemek mümkün.
Jacques-Belletête, oyunun ana temasını “insan şiddetinin, insan duyguları ve tutkuları tarafından körüklenen sürekli bir döngü olduğu” şeklinde tanımlıyor. Oynanış kısmına ilişkin olaraksa; “Hell Is Us’taki hedefimiz, gerçek macera ve keşif hissini geri getirmek” diyor. Oyunun ön plana çıkartılan temel özelliği de bu denilebilir. Harita, pusula, görev işaretçileri olmayan bir oyun oynamak istiyorsanız, Hell Is Us size göre bir oyun olabilir.
Son yıllarda, oyuncuların merak ve keşif duygularına hitap eden yapımların sayısının arttığını görüyoruz. Hell Is Us da kendisine böyle bir rota belirlemiş. Bu konuda ne ölçüde başarılı olacak, eğer bir erteleme görmez ve planlandığı gibi çıkış yaparsa, önümüzdeki yıl hep beraber göreceğiz.