Oyun dünyasında bir süredir remake / remaster furyası sürüyor. Bu sayede hem tozlu raflarda unutulmak üzere olan bazı oyunlar modern sistemlerde de çalışır hale geliyor, hem de başka türlü bu oyunları oynamaya eli gitmeyecek olan yeni nesil oyuncularla da buluşmuş oluyorlar.
Tabii ortada isimlendirme konusunda bir karmaşa yaşandığı da gerçek. Bazen isminde Remake olan bir oyuna bir bakıyoruz, ana oyundan neredeyse hiç farkı yok. Bu tür oyunlar konusunda başarılı isimlerden biri olan Nightdive'ın CEO'su Stephen Kick, bu kelimelerin kendileri için ne ifade ettiğini şöyle açıklamış:
"Geçmişteki işlerimize dayanarak her şeyden biraz yaptığımızı söyleyebilirim. "Enhanced Edition" diye adlandırdıklarımızdan yaptık; yani orijinal oyunu alıyorsunuz ve yeni işletim sistemlerinde çalışmasını sağlarken geniş ekran desteği gibi yaşam kalitesi artırıcı bazı özellikler de ekliyorsunuz.
Sonra True Remaster dediğimiz Shadowman gibi oyunlar var. Yine yaşam kalitesi artırıcı özellikler var, ayrıca 60 fps'de çalışmasını sağladık, ama bunun üzerine bir de görselleri elden geçirdik: yeni dokular, yeni modeller ve hatta orijinal geliştiricilerle çalışarak kesilmiş bazı içerikleri de restore ettik.
Son olarak da sıfırdan remake olan System Shock var. Bu yepyeni bir oyun, orijinal oyuna dayanıyor ve mümkün olduğunca o oyuna sadık.
Bizim şöyle bir felsefemiz var. Eğer oyunlarımızdan birini oynuyorsanız, bu zamanında oynamış olduğunuz oyun değil, oynadığınızı hatırladığınız oyundur. Mesela Turok veya diğer eski N64 oyunlarını düşünürsek, remasterlarımızı oynarsanız "Aman tanrım, bu oyun tam da hatırladığım gibi!" diyeceksiniz. Tek farkı artık 4K/60fps çalışıyor olması ve tüm hatalarını temizlemiş olmamız"
Nightdive şu sıralar System Shock remake'i geliştiriyor, oyun geçtiğimiz günlerde Steam'de bir hayli pahalanarak radarımızdan çıkmıştı :)