Nintendo’nun Unutulmuş Oyunu: Project H.A.M.M.E.R.

Adını çok az duyduğunuz bir oyunun yok oluş hikâyesi.

Hazır The Last Guardian geri gelmişken, FF VII’nin Remake’i bir dedikodudan gerçeğe dönüşmüşken eski ve unutulmuş oyunların ne alemde olduğu daha da ilgi çekici hâl alır oldu.

Nintendo’nun zamanında üstünde çalıştığı, sadece 2006’da ve tek bir etkinlikte insanların karşısına çıkmış olan Project H.A.M.M.E.R.’ın (diğer adıyla MachineX) başına neler geldiğini derlemiş Unseen64 ekibi.

MachineX de nedir?” diyebilirsiniz, çok normal. Nintendo Wii için çıkması planlanan oyun o kadar az duyuldu ki, ben bile bu belgeseli izledikten sonra kafamda oyuna dair parçaları tekrar birleştirebilir oldum. 2003’te yapımına başlanan, Nintendo’nun içindeki oyun geliştirme ekiplerinden çıkması planlanan MachineX, bilimkurgu temasında bir aksiyon oyunuydu. 2003’te daha Wii piyasaya çıkmadığından, ufak bir ekip tarafından gizli saklı geliştirilmekteymiş proje.

Nintendo oyunlarına göre daha karanlık bir teması olan MachineX, gizli bir devlet projesi olarak yaratılan cyborg MO-9’nun kontrolünü bize verecekti. ABD’nin başına musallat olan robot düşmanlar yüzünden eline gelişmiş bir balyozu (Hammer kısmı buradan geliyor işte) kapan MO-9, ülkeyi kurtarmak için aksiyona dalacaktı.

Ama Nintendo’nun kalite standartlarının altında kalan bir yapıma dönüştü oyun. İdaresi Japonya’dan yapılan ama geliştirmesi için batılı çalışanların uğraştığı bir oyun olduğundan, aslında kültürel bir karmaşanın ortasında kalmış Project H.A.M.M.E.R. Tasarımdaki idealler ya da oyunu eğlenceli kılan öğeler konusunda da tartışmaya giren ekipler, aslında projenin tıkanmasına sebep olmuşlar.

Hikâye böyle devam ediyor ve sonunda MachineX’in fişinin çekilmesiyle son buluyor. Ama buradan çıkarılabilecek güçlü argümanlar var.

KÜLTÜR KARMAŞASI

Nintendo’nun oyun dünyasına bakışının farklı olduğuna yıllardır şahidiz zaten. AAA oyunların geldikleri yer, Nintendo’nun oyunları ve konsollarını ele alışı, Xbox’ın Japonya ve uzak doğu bölgesindeki başarısızlıkları hep bu kültür farkının getirdiği şeyler.

Nihayetinde hayli sübjektif bir konudan bahsettiğimiz için, bir kültür ve alışkanlıkları diğerinden üstün görme şansımız yok. Ama iki kökenin aynı ekip içinde kararlar vermeye kalkışması, ayrılıklara ve gerçekleşmeyen fikir birliklerine sebep olabiliyor. Zaten MachineX de böyle bir proje temelinde. Tabii belgeselde üstüne basılan diğer bir konu da hafif ırkçılığa kayıyor. Ekipte olan eski çalışanlardan birisi Japonların kendi milletleri dışında gelen yorumlara özellikle kulak asmadığını bildiriyor ki, bu da çok uluslu ekiplerin normal olduğu video oyun sektöründe pek de doğru bir hareket sayılmaz.

Tabii Unseen64 ekibini tebrik etmek lazım, ortaya koydukları bu video ile. Eğer İngilizce ile sıkıntınız yoksa, kesinlikle vakit ayırıp izlemelisiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum