No Man’s Sky’la İlgili Enteresan Detaylar

Hello Games incilerini tek tek dökmeye başladı

Duyurulduğu ilk günden beri herkesin öyle ya da böyle ilgisini cezbeden bir oyun oldu No Man’s Sky. Rastgele oluşturulan gezegenleri, inanılmaz büyük yıldız sistemi, oyunculara tanıdığı serbestlik… Hepsi de iştah kabartıcı, ama her nasılsa bir bakıma yetersizdi bizler için. Oyunun amacı neydi? Bir konusu var mıydı? Ne yapıyorduk bu galakside? Hello Games çalışanlarından Alex WiltshirePlaystation Blog’da yayınladığı uzuuuuuun bir yazıda işte bu sorulardan bazılarına cevap vermiş.

Öncelikle… Evet, No Man’s Sky’ın bir senaryosu yok. Konuşulacak kilit karakterler, ara videolar, takip edilecek görevler… Bunların hiçbiri oyunda yer almıyor. Sadece tek bir hedef var, galaksinin merkezine ulaşmak. O da “eğer isterseniz.” Oyun sizi buna kesinlikle mecbur etmiyor.

Wiltshire’ın dediğine göre oyunda ye alan galaksi sonsuz değil. Ayrıca rastgele de oluşturulmuyor. “Bilgisayarların arası sonsuzla iyi değildir,” diye açıklıyor bu durumu kendisi. Evrenin merkezi, ticaret yolları, belli başlı uzay istasyonları daima aynı konumda yer alıyor. Bununla birlikte dış uzaydaki her gezegen rastgele oluşturuluyor ve oyunda tam olarak 18.446.744.073.709.551.616 gezegen var. Eğer hepsini ziyaret eder ve her birinde bir saniye geçirirseniz bu gerçek zamanda 585 milyar yıl alıyor. İşin ilginç tarafı tüm bu galaksinin ne bilgisayarınızda ne de bir sunucuda depolanması. Oyunu kapattığınız anda hepsi dağılıp gidiyor, fakat geri döndüğünüzde her şeyi nasıl bıraktıysanız öyle buluyorsunuz. İlginç, değil mi? Açıkçası bunu nasıl başardıkları hakkında hiçbir fikrim yok…

Oyunda keşfettiğiniz her şeye, hatta gezegenlere bile isim verebiliyorsunuz. Bir gezegene indiğinizde üzerindeki bitki örtüsü, yaşam formları, atmosfer şartları ve mineraller gibi şeyler rastgele olarak oluşturuluyor. Gezegenin ekosistemi güneşe uzaklığına bağlı olarak değişiyor. Örneğin güneşe çok yakın gezegenler daha kurak, uzak olanlarsa buzul olabiliyor. Bazıları tamamen çöllerden, bazılarıysa sadece okyanuslardan oluşabiliyor. Hatta üzerinde yaşayan hayvanların “sesleri bile” boyutuna, cinsine vs göre rastgele olarak üretiliyor. Tabii o gezegeni ilk keşfeden kişi sizseniz. Aksi takdirde başka bir oyuncunun keşfettiği yerleri gezeceksiniz. Bulduğumuz her şey “Atlas” adındaki bir bilgi bankasında depolanacak.

Oyunda tek seferde sadece bir uzay gemisine sahip olabiliyorsunuz. Şimdilik üç farklı gemi tipi açıklandı ve hepsinin farklı amaçları var: keşfetmek, savaşmak ve ticaret yapmak. İstediğinizi seçebiliyor, dilediğiniz gibi upgrade edebiliyor (paranız varsa tabii) ve ne zaman isterseniz satıp başka bir türe geçebiliyorsunuz. Öldüğünüz ve geminizi kaybettiğiniz takdirde en yakın uzay istasyonunda en basit gemi türüyle tekrar canlanıyorsunuz. Son olarak gezegenler arası seyahat ederken yakıt sorununuz olmuyor, fakat güneş sistemleri arasında atlama yapabilmek için mutlaka yakıtınız olmalı.

Hâlâ bilmediğimiz şeyse çıkış tarihi.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum