Sanal Gerçeklik algısının bozulmamasına etki eden pek çok faktör var ve belki de en önemlisi, cihazlardaki gecikme süresi. Gerek görüntünün cihaza iletilmesi, gerek komutlarınızın algılanması olsun gecikme süresinin belli bir miktarı aşmaması, çok çok önemli. Sonuçta kafanızı oynattığınızda, sana dünyadaki görüş açınızın da bununla paralel bir biçimde değişmesi gerekiyor ve en basitinden bunun lenslere geç iletilmesi, tecrübenizi sıkıntıya sokacak bir şey. Masaüstü VR klasmanındaki cihazların standart tazeleme süresi 90hz, yani saniyede 90 kare gösterebilme kapasitesine sahipler. Ki normalde saniyede 90 kare VR tecrübenizin akıcı olması için yeterli bir rakam ama Nvidia Araştırma Kolu'nun Başkan Yardımcısı David Luebke'nin iddiası, daha yüksek tazeleme oranlarının sanal gerçeklik algısını daha da geliştirebileceği yönünde. Buna yönelik geliştirilen, neredeyse normalden 20 kat daha hızlı maksimum kare oranına sahip deneysel görüntü cihazı ise GTC 2016'da tarafından gösterildi. 1700Hz'lik tazeleme oranına sahip cihaz, raylı bir sistem üzerine oturtulmuştu. Yüksek hızda sarsıldığında, cihazın sağladığı görüntü etkileyici bir netlikle yerinde sabit kaldı.
Luebke'nin söylediğine göre "...bu teknolojiyi VR'a uygulayabilmemiz halinde bu tarz aşırı düşük bir gecikme süresi, çevredeki şeylerin bir kaya kadar sarsılmaz olmasını sağlayacak ve görüntü birimimin bir gecikme yaratmasının neredeyse tamamen önüne gececektir. Yani bu pratikte sıfır gecikme süresine sahip bir görüntü birimi."
90hz tazeleme oranına sahip cihazlar her 11 saniyede bir, bir kare yansıtırken, Nvidia'nın yeni görüntü birimi bu rakamı 0.58 milisaniyeye düşürüyor. Tabii bu kadar yüksek bir tazeleme oranından faydalanabilmek için aynı zamanda komut hızımızın da aşırı düşük bir gecikme süresine sahip olması gerek ama şu an için, VR'ın potansiyelinin güçlü sistemlerde ne noktalara gelebileceğini göstermesi açısından hoş bir teknoloji.