NVIDIA bugün, oyunlar ve uygulamalar için NVIDIA RTX nöral işlemeyle yeni bir çağı başlatan, yapay zeka destekli performans artırıcısı NVIDIA® DLSS 3'ü duyurdu. Olağanüstü görüntü kalitesi ve kaba kuvvet görüntü işlemeye kıyasla 4 kata varan performans ortaya koymak için şirketin önde gelen yapay zekaya dayalı süper çözünürlük teknolojisini temel alan DLSS 3, günümüzün ideal ve kapsamlı oyun deneyimini tanımlayan hızlı tepkimeye yeni bir yorum getiriyor.
Bu yeni teknolojinin detayları, yeni NVIDIA Ada Lovelace mimarisine dayalı GeForce RTX® 40 Serisi GPU'ların tanıtıldığı GeForce® Beyond: GTC Özel Yayını esnasında paylaşıldı.
NVIDIA'nın Kurucusu ve CEO'su Jensen Huang, şunları söyledi: "DLSS en iyi buluşlarımızdan biri ve gerçek zamanlı ışın izlemeyi mümkün kılıyor. DLSS 3, oyuncular ve içerik oluşturucular için başka bir kuantum sıçramasını temsil ediyor. RTX nöral işlemedeki öncü çalışmalarımız, yapay zekanın sanal dünyaların yaratılmasında merkezi bir rol oynadığı yeni bir olasılıklar evreninin kapılarını açtı."
DLSS 3, bu teknolojiyi kullanan 35'in üzerinde oyun ve uygulama ile oyun ekosisteminden halihazırda yaygın bir desteğe sahip.
GeForce RTX 40 Serisi GPU'lardaki yeni dördüncü nesil tensör çekirdekleri ve Optik Akış Hızlandırıcı’yla güçlendirilen DLSS 3, şirketin eleştirmenlerce beğenilen Derin Öğrenme Süper Örnekleme teknolojisinin en son örneğini simgeliyor ve Optik Çoklu Kare Üretimi adlı yeni bir yetenek sunuyor.
Optik Çoklu Kare Üretimi, yalnızca pikseller yerine görüntü karelerini baştan sona oluşturarak şaşırtıcı bir performans artışı sağlıyor. NVIDIA Ada Lovelace mimarisine dahil edilen yeni Optik Akış Hızlandırıcı, iki ardışık oyun içi görüntüyü analiz ediyor ve karede görünen, ancak geleneksel oyun motoru hareket vektörleri tarafından modellenmeyen nesneler ve öğeler için hareket vektörü verilerini hesaplıyor. Bu sayede parçacıklar, yansımalar, gölgeler ve aydınlatma gibi öğelerin yapay zeka tarafından oluşturulmasında ortaya çıkan görsel uyumsuzluklar büyük ölçüde azaltılmış oluyor.
Hem motor hem optik akış hareketi vektörleriyle birlikte oyundan alınan süper çözünürlüklü kare çiftleri, daha sonra verileri analiz eden ve oyun tarafından oluşturulan her kare için otomatik olarak ek bir kare oluşturan evrimsel bir nöral ağına aktarılıyor. DLSS tarafından oluşturulan kareleri DLSS süper çözünürlüklü karelerle birleştirmek, DLSS 3'ün görüntülenen piksellerin yüzde 90’a yakınını yapay zekayla yeniden oluşturmasını sağlayarak kare hızlarını DLSS olmayan tekniklere kıyasla 4 kata kadar artırıyor.
DLSS Kare Üretimi GPU'da işleme sonrası (post-process) çalıştırıldığı için, oyun CPU yüzünden darboğaza girdiğinde bile kare hızlarını artırabiliyor. Fizik ağırlıklı veya büyük dünyalar içeren oyunlar gibi CPU gücünün sınırlı kaldığı oyunlarda, DLSS 3 GeForce RTX 40 Serisi GPU'ların oyunu CPU'nun oyunu hesaplayabileceği kare hızının iki katı hızda oluşturmasını sağlıyor.
DLSS 3 entegrasyonları, GPU ve CPU'yu senkronize ederek optimum yanıt ve düşük sistem gecikmesi sağlayan NVIDIA Reflex'i de içeriyor.
DLSS 3'ün devrim niteliğindeki gücü, sanatsal vizyonlarını ifade etmek isteyen oyun geliştiricileri için bir nimet niteliğinde. Bu teknoloji, Unity ve Unreal Engine gibi dünyanın en popüler oyun motorlarına taşınıyor. DLSS 3 ayrıca aşağıdakiler dahil olmak üzere 35'ten fazla oyun ve uygulamanın yer aldığı dünyanın önde gelen oyun geliştiricilerinin çoğundan destek aldı:
- A Plague Tale: Requiem
- Atomic Heart
- Black Myth: Wukong
- Bright Memory: Infinite
- Chernobylite
- Conqueror's Blade
- Cyberpunk 2077
- Dakar Rally
- Deliver Us Mars
- Destroy All Humans! 2 - Reprobed
- Dying Light 2 Stay Human
- F1® 22
- F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
- Frostbite Engine
- HITMAN 3
- Hogwarts Legacy
- ICARUS
- Jurassic World Evolution 2
- Justice
- Loopmancer
- Warhammer 40,000: Darktide
- Marauders
- Microsoft Flight Simulator
- Midnight Ghost Hunt
- Mount & Blade II: Bannerlord
- Naraka Bladepoint
- NVIDIA Omniverse™
- NVIDIA Racer RTX
- PERISH
- Portal With RTX
- Ripout
- S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
- Scathe
- Sword and Fairy 7
- SYNCED
- The Lord of the Rings: Gollum
- The Witcher 3: Wild Hunt
- THRONE AND LIBERTY
- Tower of Fantasy
- Unity
- Unreal Engine 4 & 5
DLSS 3 DLSS 2 entegrasyonlarının üzerine kurulduğundan, oyun geliştiricileri halihazırda DLSS 2 veya NVIDIA Streamline destekleyen mevcut oyunlarda bunu hızlı bir şekilde etkinleştirebilecekler.
DLSS 3, GeForce RTX 40 Serisi GPU'lar tarafından destekleniyor. GeForce RTX 4090 GPU'ların bulunabilirliği eşliğinde 12 Ekim Çarşamba günü piyasaya sürülecek.