Nvidia’nın milyarlar harcayarak geliştirdiği yeni mimarisi Pascal’ı kullanan ekran kartlarını bir süredir beklemekteydik. Pascal’ın sesi uzaktan hoş geliyordu ama baktık gördük ki, yakından daha bile güzelmiş. Çünkü Nvidia Pascal etkinliğinde sadece yeni kartlarını tanıtmakla kalmadı, yanında Ansel’i ve VR Funhouse’u da tanıttı.
Ansel’e dair ayrıntılı bilgilerimizi ilgili haberimizde vermiştik, bugün de Funhouse’a bakalım; VR Funhouse, VRWorks’e büyük bir güncelleme dahilinde gelen, VR geliştiricilerine yönelik bir yazılım, Pascal donanımının tüm gücünü gösterme amacında bir sandbox. VR Funhouse, Haziran ayında Steam üzerinden dağıtılacak. Açık kaynaklı olması sayesinde programcılara kolaylık sağlayacak. Gerçek dünyadaki fizik kurallarını en son teknolojiyle simüle etme amacında olan yazılım aşağıda gördüğünüz teknolojileri kullanıyor. Özellikle VRWorks Audio ve Flex epey etkileyici.
NVIDIA Flow – Yayı tutun ve oku hedef atışı mini-oyunumuza yönlendirin. Oku tutuşturun, vurulduklarında alevler içinde patlayan hedefleri vurabileceksiniz. NVIDIA Flow teknolojimiz, yakın fiziksel etkileşimlere olanak vererek, VR Funhouse boyunca bu tür deneyimleri zenginleştiriyor.
NVIDIA HairWorks – Renkli “The Mole the Merrier!” ve “Knock’Em Silly”nin farklı dokunuşu, NVIDIA HairWorks teknoloji ile geliştirildi. Hedeflerinize yapışın. Davranın ve devirin, renkli saç yansımalarını göreceksiniz, ya da göz alıcı saç kesimlerini darmadağın etmek için kafalarını hafifçe okşayın.
NVIDIA VRWorks Audio – “Flight of the Clown”a doğru yürüyün, gizli bir drone yerleştirmek için kulaklarınızı kullanmanız gerekecek. VRWorks Audio, gerçek zamanda ses dalgalarının ışın izlemesi için Pascal GPU’larımızı kullanır, sesin odada nasıl yayıldığını ve yansıdığını reel olarak simüle eder.
NVIDIA PhysX & VR Dokunuş - Dürt, yumrukla, ez ve keşfet. VR Funhouse, el kontrolörlerini kullanarak, şaşırtıcı şekillerde etkileşim kurabileceğiniz nesneler ile doludur. VR için Phys X teknolojimiz, oyundaki nesnelere reel fiziksel davranışlar katar, doğru grafik ve haptik güç desteği sağlar.
NVIDIA FleX – “He’s Flexible” mini oyunumuzda, -elinizde şaşırtıcı biçimlerde esneyen ve salınan- yapışkan ve renkli kütleleri toplama imkanınız olacak, onları hedeflere fırlatın ve yüzeye doğru sızmalarını izleyin. Bu yeni nesil parçacık bazlı fiziksel simülasyonun, oyun basket ağlarında kullanılan kumaştan perdelere, çevrenizdeki çadırın kumaşına kadar tüm VR Funhouse’da kullanıldığını göreceksiniz. VR SLI – Ne kadar çok, o kadar iyi. Eğer iki GPU’nuz varsa, bu teknoloji bir GPU render görüntülerini sol gözünüze, diğerini sağ gözünüze verecek, maksimum performans ve minimum gecikme sağlayacaktır.















