Dün gece düzenlenen Game Awards 2018’de pek çok oyun tanıtıldı. Ama bunlardan biri var ki RYO sevdalılarını özellikle mest etti. Obsidian’in yeni oyunu The Outer Worlds’ten söz ediyorum elbette. Fallout 76’nın (tam da beklediğim gibi) çuvalladığı, Blizzard’ın gözünü mobil oyun piyasasına diktiği şu günlerde ilk iki Fallout, Star Wars: KOTOR II, Arcanum ve Fallout: New Vegas gibi harika RYO’la imza atan stüdyo imdadımıza Hızır gibi yetişti desek yeridir.
PCGamer’da bugün yayınlanan özel bir haber sayesinde bu oyunla ilgili ilk detayları da öğrenmiş olduk. Üstelik hepsi de bir o kadar heyecan verici, bir o kadar şahane ayrıntılar. Gelin, neymiş bunlar bir bakalım.
* The Outer Worlds’te görevleri bitirmenin birden fazla yolu bulunacak. Görevleri dilerseniz önünüze geleni öldürerek, dilerseniz konuşarak anlaşarak dilerseniz de gizlilik yeteneklerini sergileyerek tamamlayabileceksiniz.
* Oyun tıpkı ilk Fallout’larda olduğu gibi, aynı anda hem ciddi ve karamsar hem de absürd bir atmosfere sahip olacak.
* Oyunda iki ana gezegen bulunacak. Bunlardan biri kolonileştirilmiş durumda ve daha insancıl bir atmosferi var. Diğeriyse tehlikeli yaratıklara ev sahipliği yapan, daha vahşi bir yer. Mass Effect serisindeki Normandy’yi andıran bir uzay gemisine sahip olacağız. Bu gemi sayesinde hem iki ana gezegen arasında geçiş yapabilecek hem de yoldaşlarımızla konuşup onlarla ilgili görevler yapabileceğiz.
* Çatışmalar gerçek zamanlı olarak yaşanacak. Eğer rakibinizi başından vurursanız tek vuruşta öldürebileceksiniz. Ancak rol yapmayı sevenler için VATS’a benzeyen bir “zaman yavaşlatma” sistemi de bulunacak. Bu sayede düşmanınızın neresine ateş etmek istediğinizi belirleyebileceksiniz.
* Oyunda hafif, orta ve ağır mühimmat kullanan farklı silah çeşitlerinin yanı sıra enerji ve yakın dövüş silahları da bulunacak. Hatta ışın kılıcını andıran bir lazer bıçağı ve kırmızı kırmızı parlayan bir enerji orağı bile var. Her silah modlanabilir ve geliştirilebilir olacak. Ek olarak düşmanları küçültmek gibi uçuk özellikleri olan “bilim silahları” da kullanabileceğiz.
* Oyunda bir “kusur” sistemi bulunacak. Yükseklik korkusu, ateş korkusu gibi gibi… Bunlar oyunda yaşadığınız bir olaydan sonra dilerseniz seçebileceğiniz ekstra özellikler olarak tanımlanıyor. Söz gelimi bir grup roboköpeğin saldırısına uğrarsanız Roboköpek fobiniz olabiliyor. Bir seferde en fazla üç kusura sahip olabiliyorsunuz. Daha üst zorluk seviyelerinde bu sayı beşe çıkıyor.
* The Outer Worlds açık dünya olmayacak ve haritaları çok büyük değil, çünkü göreceli olarak küçük bir ekip tarafından geliştiriliyor. Bununla birlikte oyun başlar başlamaz istediğiniz yere gitmekte serbest olacaksınız. Bunun yanı sıra her harita yan görevlerle, keşif ödülleriyle, düşmanlarla ve toplanılabilir eşyalarla dolu olacak.
* Düşmanların seviyeleri sizinkiyle orantılı olarak artacak (level scaling) fakat bu sadece bir dereceye kadar gerçekleşecek.
* Ana karakterimiz seslendirilmeyecek. Oyun sadece FPS kamerasından, yani birinci şahıs açısından oynanacak. Bununla birlikte tam teşekküllü bir karakter yaratma ekranı bulunacak ve envanter ekranında vs karakterimizi görebileceğiz.
* Diyaloglar metin tabanlı gerçekleştirilecek, diyalog tekerleğiyle değil. Ve karizma gibi yetenekler karşımızdakini ikna etmekte etkili olacak. Hayır deme seçeneğinin yanı sıra kötülük yapma şansımız da olacak.
* Yoldaşlarımızın ayrı birer envanteri bulunmayacak. Yanımıza birini aldığımızda envanter ekranımız genişleyecek ve hepsini tek bir pencereden idare edeceğiz.
* Yoldaşlarımız verdiğimiz kararlardan hoşlanmazlarsa ekipten ayrılabilecek ya da gemiye dönebilecekler. Daha sonra onları yaptığımız şeyin doğru olduğu konusunda ikna etme şansımız olacak. Ama oyunda romantizm seçeneği bulunmayacak.
* Her yoldaşımızın ayrı birer özel yeteneği bulunacak. Onları istediğimiz silahlarla donatabileceğiz.
* Kilit açma ve bilgisayar hack’leme gibi aktiviteler mini oyunlara dayalı olmayacak. Onun yerine yetenek puanlarımızın yetip yetmediğine bakılacak.
* The Outer Worlds’te altı ayrı karakter özelliği bulunacak (güç, zekâ, sağlık vb). Ek olarak sonradan edinebileceğimiz perk’lerimiz de olacak.
* Sıfır zekâlı karakterle oynamak mümkün olacak. Diğer karakterlerin ve yoldaşlarımızın diyalogları da buna göre şekillenecek.
* Oyunu kimseyi öldürmeden bitirip bitiremeyeceğimiz henüz kesinleşmiş değil. Ama robotlarla savaşacağımız garantiymiş.
Unreal Engine 4’le geliştirilen The Outer Worlds’ün 2019’da PC, PS4 ve Xbox One'a çıkması planlanıyor. Oyunun Steam sayfası şimdiden açılmış durumda. Bize şimdilik oyuncuların en sık yaptığı şey düşüyor: Beklemek.