Geçen hafta Ubisoft ve BioWare gibi firmalarda çalışmış olan oyun geliştiricilerinden Charles Randall ilginç bir tartışmanın fitilini ateşlemişti. Randall, oyun geliştiricilerinin ana hedef kitleleri olan oyunculara karşı mesafeli durmalarının sebebinin özellikle de sosyal medya ortamında saldırgan tepkiler veren oyuncular olduğunu söylemiş ve diğer geliştiricilerden de bolca destek mesajı almıştı.
Randall ile aynı fikirde olduğunu öğrendiğimiz bir diğer isim ise Overwatch'un başındaki isim Jeff Kaplan oldu ve Kaplan haftasonu yayınladığı blog mesajında durumun aslında tahmin ettiğimizden bile ciddi olduğunun sinyallerini verdi. Jeff Kaplan aslında uzun zamandır kötü davranışlarda bulunan oyunculara karşı kararlı olduğu mesajlarını veren bir isim. Hatta daha kısa bir süre önce verdiği bir röportajda Overwatch'un gelişimini yavaşlatan en büyük faktörün kötü davranışlarda bulunan oyuncular olduğunu açıklamıştı. Kaplan, bu seferki blogunda ise oyun geliştiricilerinin yaptıkları işler hakkında gerek sosyal medyada, gerekse diğer İnternet ortamlarında açıklama yapmaktan korktuklarını, oyunculara karşı açık olmanın geliştiricileri artık korkuttuğunu söyledi.
"Aslında genel olarak baktığımızda oyuncu camiamız bize karşı çok iyi davranıyor ama aralarında oldukça kötü niyetli kişiler de var. Geliştiricilerimizin tümü de Overwatch forumlarına mesaj atmakta özgür. Ama bunu pek azımız yapıyoruz, çünkü yanlış bir şey yazıp insanlara aslında yapmayı planladığımız bir 'söz' vermek son derece kolay. Bir şey üzerinde çalıştığımızı söylediğimiz an bunu artık geri almamız mümkün olmuyor.
Sizlere burada takma isimlerimizle değil, gerçek isimlerimizle sesleniyoruz. Geliştirici Günlükleri videoları çekiyoruz, çünkü size ne yaptığımızı ve bu kararları neden aldığımızı açıklamak istiyoruz. Kalkıp da Topluluk Yöneticisi veya Sözcü gibi unvanlar arkasına saklanmıyoruz.
Sizinle açık konuşmak istiyorum, bu korkutucu bir şey. Size karşı açık olduğumuzdan ve beliersiz takma isimlerin arkasına saklanmadığımızdan (ki çoğunuz böyle bir lükse sahipsiniz) sıkça kişisel saldırılara ve tehditlere maruz kalıyoruz.
Tanıdığım birbirinden yetenekli geliştiriciler oyun yaratmayı ve oynamayı seven insanlar. Ama işin "oyuncularla konuşma / mesaj yayınlama" kısmı net biçimde göz korkutucu. Çoğunlukla bunu yaptığınızda bir şey kazanmadığınızı hissediyorsunuz. Bunun sonucunda da sizlere açıkça yazan geliştiricilerin sayısı git gide azalıyor.
Ekibimiz elbette Mercy'den, Ana'dan bahsedecek. Biz tüm kahramanlar hakkında konuşuyoruz. Ama "Mercy hakkında konuşuyoruz" dediğimiz anda bir sonraki yamada ciddi biçimde değiştirileceğini sananlar oluyor. Böyle bir mesaj attığımız anda patronlarımız bazılarınızdan kovulmamızı talep eden epostalar alıyor (çok ciddiyim). Bunun yaratıcı insanların düşüncelerini ve duygularını açıkça ifade edebileceği güvenli bir ortam olduğunu söyleyemem."
Kaplan'ın bu konudaki en büyük hayal kırıklığı bu oyuncuların kendilerinin aslında oyun üzerinde ne kadar büyük bir özveriyle çalıştıklarını anlamıyor oluşu. "Biz Overwatch ile günün 24 saati, yılın 365 günü birlikteyiz. Cuma akşam saat 17 olduğunda Overwatch durmuyor. Overwatch o gün çocuklarımızın doğum günüyse de durmuyor" diye serzenişte de bulunmuş Kaplan.
Oyun geliştiricilerinin oyunculara karşı açık olmaktan korkuyor olması oldukça nahoş bir durum ama İnternetin sunduğu anonimlik sayesinde hırsını ve sinirini geliştirici ekiplerden çıkarmaya çalışan oyuncular daima var olacak. Bu oyuncuların ayıklanmalarının tek yolu yine oyuncu camiasının bunlara tepki göstermesi yoluyla olabilir.