ESA dün akşam yaptığı açıklamayla tüm oyunlardaki loot box'lardan (ya da eşya kutusu da diyebiliriz) eşya düşme şanslarının belirtilmesi için önemli bir adım atıldığını belirtti.
Buna göre Microsoft, Sony ve Nintendo konsollarında eşya kutularındaki oranların belirtilmesini platform düzeyinde şart koşacak ve sektörün önde gelen oyun geliştiricileri de 2020 sonuna kadar tüm eşya düşme oranlarını net biçimde açıklamış olacaklar.
Aralarında Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Electronic Arts, Take-Two, Ubisoft, Warner Bros ve Wizards of the Coast gibi büyük isimlerin bulunduğu geliştirici ve yayıncılardan oluşan liste, oyunlarda satın alınan eşya kutularından oyun içi sanal eşya kazanma şansını açık biçimde belirtecek ve 2020 yılı sonunda bunun belirtilmediği oyun kalmayacak.
Zaten Nintendo, Microsoft ve Sony konsollarında yayınlanacak oyunlar için böyle bir zorunluluk getirince, oyun sektörünün de çok büyük bir kısmını bu yola sokmuş olacaklar. Bu platform politikalarının da gelecek sene içerisinde yürürlüğe girmesi bekleniyor.
> Overwatch'un Loot Box Geliri 1 Milyar Doları Aştı
Her ne kadar loot box mekaniği ortadan kalkmıyor olsa da, özellikle de gerçek para karşılığında satılan kutularda hangi eşyayı kazanma şansının ne kadar yüksek (veya düşük) olduğunu görmek iyi bir adım olacak.