Oyunun Baş Yazarı Adam Williams Detroit: Become Human'ı Anlattı

Gelin, Detroit: Become Human'ı konuşuyoruz

Detroit: Become Human ilk olarak 2015 yılındaki Paris Games Week'teki Sony basın toplantısında duyurulmuştu. Konsepti ile dakikasında ilgi çeken oyunu daha sonra 2016 ve 2017 E3 fuarlarında yeniden gördük ve oynanabilir karakterlerin bazılarını ve oynanış mekaniklerini görmüş olduk. Heavy Rain ve Beyond: Two Souls'un yönetmenliğinden tanıdığımız David Cage'in senaryosu üzerinde iki seneden uzun süre çalıştığı oyunun baş yazarı Adam Williams Lisbon Games Week'te Quantic Dreams'in bu yeni projesi hakkında konuştu. Oyun yine Cage'in önceki oyunlarında olduğu gibi farklı ana kahramanların gözlerinden oynanacak (Detroit'te bu sayı üç) ve oyuncuların verdiği kararlar hikayeyi doğrudan etkileyecek. Zaten bu etkileşimin ve seçenek çeşitliliğin ne kadar inanılmaz boyutta olduğunu yayınlanan videolarda görmüştük.

Paris Games Week'te yayınlanan videoda hatırlarsanız rahatsız edici sahneler vardı. Aile içi şiddete maruz kalan ve hatta yaptığımız seçimler sonucu ölüşüne şahit olduğumuz bir çocuk vardı mesela. Bu fragman ve Last of Us Part 2'nin çekiçli sahnelerinin ardından Sony bir açıklama yapmış ve PGW fragmanlarındaki aşırı şiddet hakkında konuşmuştu. Ancak yine de Quantic Dreams'in konuyu ele alışı çeşitli eleştirilerle karşılaştı. Avrupa'nın en önemli video oyun dergilerinden biri olan Game Reactor konu ile ilgili oyunun baş yazarı Adam Williams ile konuşmuş ve eleştirileri haklı bulup bulmadığını, bu eleştirilerin oyunun geliştirilmesi üzerinde etkili olup olmayacağını sormuş. 

> Detroit: Become Human'ın Senaryosu Tam 2000 Sayfa

"Detroit'teki amacımız anlamlı ve etkili bir hikaye yaratmak. Oyun gelecekte geçtiği için sosyal eşitsizlik ve teknolojinin etkileri gibi günümüz toplumunda mevcut olan sosyal sorunları androidler aracılığıyla anlatmak istedik. Paris Games Week demosunda gördüğünüz kızın babası Todd öfkeli, çünkü işini makinelere kaybetmiş. Bu yıllardır bir çok farklı meslek grubundaki kişilerin başına gelen bir şey, işlerini tabi ki androidlere değil ama robotlara kaybediyorlar."

"Detroit üzerinde çalışmaya başladığımızda Paris Games Week'te gösterdiğimiz gibi bir sahne yaratmak aklımızda yoktu ama hikaye bizi bu noktaya getirdi. Biz derinliği olan bir hikaye anlatıyoruz. Eğer bir film veya kitap bu tür konulara değinmekte sakınca görmüyorsa oyunların da görmemesi lazım. Geliştiriciler olarak sorumluluğumuzu ciddiye aldığımız, neyi gösterip neyi gösteremeyeceğimizin ayırdında olduğumuz taktirde oyunların yetişkin temalara da değinmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu tür sahneleri reklam amaçlı kullanmak veya yüceltme gibi bir amacımız yok."

"Sizi temin edebilirim ki gerçek bir etkisi olan dürüst bir hikaye anlatma vizyonumuza sadık kalmayı sürdürüyoruz. Değerlerimizle çelişmediği sürece hikayenin bizi götürdüğü yerlerden çekinmeyeceğiz. Herhangi bir şiddet biçimini veya sosyal sorunu yücelten bir hikaye anlatmayacağız ama içinde sizi rahatsız edici bir şeyler olmasa veya yaptığınız seçimlerin ciddi sonuçları ile karşılaşmasanız bu oyun aynı etkiyi yaratamazdı."

"Beyond: Two Souls ve Heavy Rain'in yenilikçi oynanışlarını ve oyuncuyu saran hikayesini göz önüne getirip Detroit ile kıyaslarsanız bu iki alanda da müthiş ilerleme kaydettiğimizi göreceksiniz. Detroit inanılmaz geniş bir oyun ve oyuncuya sunduğu özgürlük seviyesi Beyond ve Heavy Rain'in asla yanına yaklaşamayacakları bir boyutta. Oyundaki üç oynanabilir karakterin de farklı özel yetenekleri var ve bu yetenekler farklı oynanış imkanları doğuruyor."

"Örneğin Connor haydut androidleri avlayan bir android dedektif. Mevcut verileri analiz ederek bir sahneyi kafasında yaratabilme yeteneğine sahip ve bu da diğer karakterlerde olmayan bir oynanış özelliğini beraberinde getiriyor. Connor kişilik olarak da diğer ikisinden çok farklı."

"Detroit ile Heavy Rain ve Beyond: Two Souls arasındaki bir diğer önemli fark ise hikaye anlatımında yarıyor. Detroit sosyal sorunlara ve topluma odaklanırken, diğerleri daha kişisel hikayeler anlatmıştı. Detroit'te oyuncuların vereceği kararlar yalnızca en yakın karakterleri değil, tüm dünyayı etkileyecek. "

Diğer oyunların aksine şehrin kendisinin de hikaye için büyük önem taşıdığı oyun için Detroit şehrini seçmelerinin sebebi de Detroid'in bir zamanlar otomobil endüstrisinin başkenti olmasıymış (bu cevap aklıma anında Amiga'da acayip severek oynadığım Detroit oyununu getirdi). Bu yüzden de en büyük android üreticisi olan Cyber-Life'ın Detroit'te kurulmuş olması mantıklı gelmiş.

> PlayStation Experience'ta 100'ün Üzerinde Oynanabilir Oyun Olacak

Detroit: Become Human PlayStation 4'e özel olarak 2018 yılı içerisinde çıkışını yapacak. Bu haftasonu başlayacak olan PlayStation Experience'ta oyunun çıkış tarihine dair daha net bir bilgi sahibi olma ihtimalimiz var.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum