Path Of Exile 2 Boss Rehberi - Act II

Jamanra nerdesin?

Path of Exile 2’nin boss rehberine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Artık oyunun ikinci bölümüne resmen geçtik. Zorluk seviyesi Act II ile birlikte bir tık daha yükseliyor. Tabii biz bu işi daha kolay hale getirebilmek için sizlere yardımcı olacağız.

Act I'i kaçıranlar için rehberimiz hemen şurada.

Unutmayın, yazının devamında oyunla ilgili ciddi spoiler’lar var!

Rathbreaker – Vastiri Outskirts

Kendinizi bulduğunuz yeni kampta yeni maceramız zorlu bir boss ile başlayacak. Kurtların bulunduğu bir vadide Rathbreaker sizleri bekliyor olacak.

Act II’nin ilk ve zorlu boss’larından biri olan Rathbreaker, kendi yeteneklerinin yanı sıra askerlerinden de yardım alıyor. Fiziksel hasar vuran boss, tek atma ihtimali olan sert saldırılarının yanı sıra vadideki mızrakçıları ile de size saldırabiliyor. Tepeden gelen bu mızrak yağmuru düz bir hatta ilerlediği için dodge roll kullanarak saldırılardan kaçınabilirsiniz. Tabii onla uğraşırken Rathbreaker’ın saldırılarına da dikkat etmeniz gerekiyor.

Rathbreaker için en iyi savunma şekli maksimum canınızı yükseltmek.

Rudja, the Dread Engineer – Mawdun Mine

Yolu açıp karavanla ilerlemeye başladıktan sonra göreviniz değişecek. İlk olarak bir kurtarma görevi için Mawdun madenlerine iniş yapıyoruz.

Maden içerisinde iki farklı boss ile karşılaşacaksınız. Bunlardan ilki ana görev boss’u olan Rudja.

Rudja, temel anlamda bir Witchunter gibi davranıyor. Silahlarının yanı sıra bomba kullana Rudja hem fiziksel hem de ateş hasarı veriyor.

Rudja’nın en dikkat etmeniz gereken saldırısı ise “explosive engineering”. Bu saldırı esnasında Rudja kılıcına bir patlayıcı yerleştirip peşinizden koşuyor. Eğer yeterli hareket hızınız yoksa, bu saldırılardan doğru zamanda yuvarlanarak kaçmanız gerek. Aksi takdirde bu saldırı tek bir vuruş ile tüm canınızı elinizden alabiliyor.

Dikkat etmeniz gereken saldırılardan biri de yağ bombası. Yağ bombasının içinde gezindikçe yavaşlıyor ve alev alma şansınız yükseliyor.

Sadece bir iki saldırıya dikkat ederek Rudja’yı kolayca alt edebilirsiniz.

Balbala, The Traitor – Traitor’s Passage

Madenin çıkışında bulacağınız Traitor’s Passage, sizi oyunun ilerleyen dönemlerinde sık sık karşınıza çıkacak bir karaktere götürecek. Balbala, Act II’nin ilk yan boss’larından olsa da en az görev boss’ları kadar güçlü.

Balbala; fiziksel, ateş ve kaos hasarı verebiliyor. Fakat şu ana kadar karşılaştığınız en yüksek kaos hasarı veren boss’lardan biri. Bu nedenle bölgeye birkaç seviye daha atlayıp gelmeniz işinizi kolaylaştıracaktır.

Balbala’nın dikkat etmeniz gereken birden çok saldırısı var. Oldukça hareketli ve ışınlanabilen bir boss olduğu için sabit bir noktaya vuran saldırılarınızı atmadan önce o boşluğu yarattığınıza emin olmanız gerekiyor.  “Blazing Dagger Barrage” saldırısı ile oyuncuya tepeden hançerler yağdıran Balbala, bu saldırısının farklı versiyonları ile de oyuncuya tek atabiliyor.

Kafaları karıştırabilecek en önemli yeteneği ise “Hide and Seek”. Balbala kısa süreliğine ortadan kaybolup odaya zehirli gaz vermeye başlıyor. Kendisi bu sırada görünmez şekilde odanın bir köşesinde bekliyor. Kendisini görebilmek için yanına yeterince yaklaşmanız yeterli. Göreviniz de Balbala’yı odanın içerisinde bulabilmek. Ancak bulduğunuz ve hasar vermeye başladığınız an gaz geri çekiliyor. Aksi takdirde tüm oda zehirle dolarak ölmenize neden oluyor.

Jamanra, the Risen King – The Halani Gates

Jamanra ile ilk görüşme için zorlu bir kapı açma görevini tamamlamanız gerekiyor. Karavanın yolunu açtıktan sonra kapıların tepesinde zorlu bir boss dövüşü sizleri bekliyor.

Jamanra ile ilk dövüşmenizde yıldırım ve ateş hasarlarına dikkat etmeniz gerek.

Bu boss savaşına ben kendi çapımda “yarı-boss” diyorum zira kendisinin tam gücünü bu savaşta göremiyorsunuz. Yine de Jamanra bu haliyle bile sizin için büyük bir tehdit. Ayrıca bu savaşta, ikinci dövüşünüz için bazı ipuçları da bulunuyor.

Örneğin Flameblast saldırısı için kılıcını yere salladığında, kılıcın etrafında bulunan küçük bir bölgeye sığınmanız gerek. Yoksa ciddi bir hasar alabiliyor, hatta ölebiliyorsunuz. Bu mekaniği bir sonraki dövüşünüzde de kullanacaksınız.

Jamanra’nın canı yüzde 25’e yaklaştığında üzerinize Volatile Scarab moblarını göndermeye başlayacak. Bu saldırıdan da kurtulursanız, Jamanra’nın arkasına bakmadan kaçtığını göreceksiniz.

Iktab & Ekbab – The Bone Pits

Jamanra, kaçışının ardından yolunuzu aşılamaz bir kum fırtınası ile kapatacak. Fırtınayı aşabilmek için de özel bir eşya üretmemiz gerek. Bunun için ilk rotamız The Bone Pits.

Bana sorarsanız oyunun en karmaşık bölgelerinden biri burası. Hatta boss’ları bulabilmek için tüm haritayı temizlemeniz bile gerekebilir.

“Boss’lar” diyorum zira bu kez iki boss’la aynı anda dövüşeceksiniz. Bunlardan biri iskeletleşmiş bir mamut olan Ekbab, diğeri ise bir büyücü olan Iktab.

Aynı anda iki boss ile dövüşmek kulağa zor geliyor olabilir ama Ekbab’ın saldırılarından kaçınmak oldukça kolay. Asıl dikkat etmeniz gereken şey ise önce hangisini öldüreceğiniz. Çünkü bir boss’u öldürdüğünüzde, diğeri daha güçlü saldırılar ile tepenize çökebiliyor.

Oyunu 5 karakterle tekrar tekrar bitirdim. Deneyimlerime göre en iyi seçenek, yapabiliyorsanız, ikisini aynı anda öldürmek. Eğer bunu yapamıyorsanız, Ekbab’ı sona bırakmak daha doğru olacaktır. Çünkü büyücü dostumuz güçlendiğinde sürekli ışınlanarak büyük hasarlar veren saldırılar gerçekleştirebiliyor.

Bu savaşta fiziksel, yıldırım ve ateş hasarları alıyorsunuz.

Kabala, Constrictor Queen – Keth (*)

Kabala, Act II’de bize sabit özellik sağlayan tek boss. Bu boss’u kesmeniz halinde size 2 pasif yetenek puanı kazandıracak. Bu nedenle kendisini bulmanız mühim.

Keth’te gezinirken çukur gibi bir arena bulmanız gerekiyor. Bunun içerisine girdiğinizde Kabala ortaya çıkacak.

Kabala, Act II’de karşılaşabileceğiniz görece kolay boss’lardan biri. Elindeki hançeri ile çeşitli saldırılar yapan Kabala, fiziksel hasar verebiliyor. Zaman zaman üzerinize kendi evlatlarını da yollayan Kabala, Bone Cage yeteneği ile de büyük bir alana hasar verip Vulnerability debuff’ı uygulayabiliyor. Bundan kaçınmak için ya saldırının gelmeyeceği yönlere hareket etmek ya da duvarı yıkmak gerek.

Gerisi oldukça kolay.

Zalmarath, the Colossus – The Titan Grotto

Aradığınız parçalardan birini Titan Grotto’da bulacaksınız. Bunun için ise dev bir titanı yok etmeniz gerekiyor.

Zalmarath, elinin altında (pun intended) sizi şaşırtacak yetenekler bulunduran dev bir boss savaşı. Fiziksel ve ateş hasarı verebilen Zalmarath, arenanın tamamını kapsayan güçlü saldırıları ile sorun yaratabiliyor.

Elindeki taş hançerini yere saplayarak yaptığı saldırıların yanı sıra, üstünüze de taşlar yağdırabiliyor. Zalmarath, hançerini tam ortaya sapladığında ise ardına sığınmanız gerek. Çünkü yaptığı saldırı, hançerin arkasındaki bölge dışında kalan her yere vurabiliyor.

Zalmarath ile yaşayacağınız en büyük sorun ise hasar vermek olacak. Kendisine hasar vermek için benim tercihim sabit durduğu anlarda elini kullanmak. Eli üzerinden çok daha net hasar çıkartabiliyorsunuz.

Bir diğer not da savaşın son bölümleri ile ilgili. Bir noktadan sonra Zalmarath üzerinize construct’lar göndermeye başlayacak. Eğer bunları zamanında patlatmazsanız, yanınızda patladıklarında hem hasar alıyor hem de sersemliyorsunuz. Yani bu durumda ölmemek pek mümkün değil. O yüzden haritanın köşelerinden üstünüze gelmeye başlayan construct’lar ilk hedefiniz olmalı.

Azarian, the Forsaken Son – Buried Shrines

Aradığımız son parça ise Azarian’da. Bu da diğerlerine görece kolay bir boss. Tabii yeterince ateş direnciniz varsa.

Azarian özellikle ateş hasarı ile ön plana çıkıyor. Elindeki dev silahları ile oyuncuya atılabilen ve çeşitli alev saldırıları gerçekleştiren boss’u zor kılan şey ise bulunduğu arena.

Arenanın dört köşesinde bulunan maltızlar, patladıklarında bir bölgede savaş bitene kadar gitmeyen alev yerleri oluşturuyor. Buna Azarian’ın saldırıları da eklenince hayatta kalmanız bir tık zorlaşabiliyor. Eğer bu boss’ta zorlanırsanız, özellikle ateş direnci veren eşyaları giyerek kendinizi sağlama alabilirsiniz.

Tor Gul, the Defiler – The Spires of Deshar

Artık son düzlükteyiz. Kum fırtınasını aşıp Deshar’ın tepesine çıktığımızda, yeniden diriltilen Tor Gul ile karşı karşıya geliyoruz.

Tor Gul, can havuzu nedeniyle oldukça zorlu bir boss olabiliyor. Fakat saldırılarından kaçınmak oldukça kolay. Fiziksel, ateş ve kaos hasarı verebilen Tor Gul, yüzde 50 canın altına geldiğinde “empowered” haline geçiyor. Bu halinde üstünüze alev fırtınaları atabilen Tor Gul, bir denemeden sonra alışacağınız boss’lardan.

Jamanra, the Abomination – The Dreadnaught Vanguard

Geldik belki de oyunun en zor boss’larından birine. Trade chat’inde sık sık Jamanra için yardım isteyenleri görmeniz boşuna değil. Eğer bu ana kadar eşyalarınızı güçlendirmediyseniz, şimdi tam sırası. Jamanra; fiziksel, yıldırım ve ateş hasarı verebiliyor.

Jamanra ile ikinci kapışmanız, Act II’yi kapatacak. Fakat bu karşılaşma ilki kadar kolay değil.

Jamanra, birden çok tek atabilen saldırıya sahip. Bu nedenle eğer yüksek bir DPS’iniz varsa ve canını hızlı eritebilirseniz, birden fazla saldırının üstünüze gelmesi muhtemel ilk dikkat etmek gereken nokta bu.

Fakat yetersiz DPS, sizi farklı farklı saldırıların odağı yapacak. Neredeyse 10’a yakın özel saldırısı bulunan Jamanra’nın ilk fazında kaçınmanız gereken iki özel saldırı var. Bunlardan biri Beacon Waltz.

Beacon Waltz saldırısı iki tane obsidyen parçanın aralarında bir elektrik akımı oluşturarak peşinizden gelmesine neden oluyor. Bu akımdan kaçmak için en mantıklı yol, bana sorarsanız, altlarından dodge roll atmak. Bu fazdaki bir diğer tehlikeli saldırı da Beacon toss.

Jamanra bu saldırısında da bir bölgeye iki adet obsidyen parça gönderiyor. Bunlar yere isabet ettiklerinde güçlü bir elektrik akımı vererek tek yemenize neden olabiliyor. Bu taşları gördüğünüzde olabildiğince uzağa kaçmanız gerek.

İlk fazdaki son saldırı ise Sandstorm. Aynı ördüğü duvar gibi arenayı bir kum fırtınası ile kapatan Jamanra, bu saldırı ile sizi yok edebiliyor. Bu nedenle saldırıyı gördüğünüzde Sekhema Asala’nın açtığı bölgeye girmelisiniz.

Buraya kadar her şey tamamsa, ikinci faza geçebiliriz.

İkinci faz hakkında söyleyebileceğim ilk şey, hızlı olmanız. Yani Jamanra’nın işini hızlıca bitirmelisiniz yoksa haritanın her yerinden çıkan projectile saldırılar bu işi imkansız hale getirecek.

Jamanra’nın yarattığı hortumların yanı sıra bu bölümde haritanın dört köşesinden açılan portallarla da karşı karşıyasınız. Bu portalların içerisinden obsidyenler fırlatan Jamanra, sizi bir bölgeye kapatırsa işiniz çok zor.

Fakat Jamanra’yı bir kez kestiğinizde, gelecekte size sorun yaratmayacağını garanti edebilirim.

Act III’te görüşmek üzere!

YORUMLAR
Parolamı Unuttum